מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום רביעי, 24 בספטמבר 2008

מהי רמת ה- SAR בנייד שלך? הקליקו ותגלו



הסלולרי ואנחנו-אחד הרומנים הכי נחשקים ומדוברים אך רצוי גם להזהר ממנו!
השימוש בקרב מכשירי טלפון סלולרי גדל עם הזמן,תופס תאוצה ומשמש דבר חיוני לכל בן אנוש בכל העולם כולו.

מכשירי הטלפון הנייד הפכו לדבר חשוב שאיננו יכול להעלם כך סתם משגרת הימיום, הוא מציל חיים, פותר בעיות בזמן, ומביא להתייעלות מירבית אך אפשר לצמצם את השימוש בו במידת האפשר, בדומה לתאונות דרכים-זה שיש כל הזמן המון תאונות לא אומר שלא ננהג יותר כי אי אפשר בלי לנהוג, חלק מהחיים עצמם.

מהו SAR?
הטלפון הסלולארי שלנו פולט קרינה בלתי מייננת, הוא מפיק אנרגיה שמועברת בסופו של דבר אל גופו של המשתמש.
השימוש בטלפון הסלולרי יוצרת קרינה המועברת אל ראשו של המשתמש באמצעות גלי רדיו שהגוף או הראש סופגים, ספיגה זאת נקראת SAR שפירושו קצב ספיגה סגולי (Specific Absorption Rate) המתאר את כמות האנרגיה הנספגת ליחידת מסה של חומר ביולוגי הנמדד בואט לק"ג או במילי ואט לגרם, או במילים אחרות SAR זהו מספר המציג לנו כמה קרינה הטלפון פולט.

בדיקות רמת ה- SAR במכשירים סלולאריים נבדקות במעבדות ייחודיות ברחבי העולם הקיימות במספר מצומצם.

רמת ה- SAR המותרת לפי התקן האירופאי הוא 2 ואט לק"ג ולפי התקן האמריקאי רמת ה-SAR המותרת היא 1.6 ואט לק"ג כאשר כל בדיקות אלו הם לפי 10 גרם של רקמה.

יצרני הטלפון הסלולרי חייבים להציג על כל מכשיר שהם מוציאים לשוק את רמת ה- SAR (קרינה) של אותו מכשיר בעלון השימוש של המכשיר בתנאים מחמירים, זאת אומרת רמת SAR יכולה להשתנות בהתאם לסביבה שבו נמצא המכשיר, ככל שהמכשיר משדר (פולט קרינה) בהספק נמוך כך גם רמת ה- SAR נמוכה, אם למשל אדם המשתמש במכשיר נמצא במקום שבו הקליטה חלשה המכשיר שברשותו יתאמץ יותר, יפלוט יותר קרינה משמע רמת ה- SAR באותו רגע תגדל בהתאם להספקו של המכשיר ויכולה להגיע עד לרמת ה- SAR המקסימלית שהמכשיר יכול לפלוט וכך להיפך, אם תנאי הקליטה טובים רמת ה-SAR תקטן וכך המכשיר יפלוט פחות קרינה.

לפירוט בהרחבה ניתן למצוא באתר
המשרד להגנת הסביבה שעזר לי בהצגת נתונים אלו.

כמו כן רמת הקליטה שהטלפון הנייד ישדר תלויה לרוב בכמות האנטנות שישנה סביבו ובעומס על הרשת.ככל שהכמות גדלה כך תגיע פחות קרינה לגופו של המשתמש אך יש גם הגבלה מסויימת להמצאותו של המשתמש במרחק סביר מאנטנות של חברות הסלולר שגם הם פולטות קרינה ברמה מסויימת ולכן צריך לקחת בחשבון גם את הקרינה הנפלטת מאנטנות אלו.

מומלץ גם להרחיק את המכשיר מראשו של המשתמש באמצעות דיבוריות, שליפת אנטנה במשך השיחה וקיצור זמן השיחה.

בקישור הבא באמצעות המשרד להגנת הסביבה תוכל/י להעזר במיקום האנטנות הקרובות לביתכם
למידע על מיקום מעודכן של אנטנות מוקדי שידור סלולארי פעילים ברחבי הארץ לחצ/י כאן
ומי שלא מסתפק יכול להעזר גם בקישור הנוסף:
לאיתור אנטנות באמצעות נענע 10-
לחצ/י כאן

לסיכום-מומלץ לקנות מכשיר שרמות ה- SAR שלו כמה כמה שיותר נמוכות, נתוני ה-SAR הנמדד של מכשיר מסויים לפי היצרן הינו הרמה המקסימלית שהמכשיר יכול להגיע ויכולה להשתנות בהתאם למיקום המכשיר ופריסת האנטנות כמו שציינתי קודם.

טיפ קטן וחשוב-לא להתפטות ישירות ולקנות מכשירי סופר מולטימדיה המציעים אין ספור שכלולים והמצאות חדשות, מכשירים אלו יכולים לפלוט קרינה גבוהה לכן לפני כל החידושים והשיכלולים רצוי לבדוק את רמת הקרינה של המכשיר.

בקישורים הבאים תוכלו לבדוק ולהשוות לפי המכשיר שברשותכם או לפני קניית מכשיר חדש את נתוני ה- SAR המתאימים לאותו מכשיר שאותו הינכם רוצים לבדוק ולפי כך לקחת בחשבון את הפרמטר הזה ולהפעיל שיקול דעת בבחירת סוג המכשיר והיצרן שיהיה ברשותכם, וכמובן למי שרוצה לדעת נתוני קרינה(SAR) למכשיר שכבר קיים ברשותו.

עוד בנושא זה מצורף קישור על עמדת האגודה למלחמה בסרטן בנושא קרינה מטלפונים סלולאריים-
לחצ/י כאן

בנוסף לקרינה המושפעת ממכשירי הסלולר מומלץ להרחיק את שנאי מטען החשמל של המכשיר מגוף האדם-
לכתבה המלאה מאתר YNET לחצ/י כאן

מקום ראשון כרגע לפי עריכת מאמר זה בקרינה סלולרית היא אום אל פחם-
לפי אתר YNET

עוד על קרינה בהסבר המביא רופא ילדים לחצו כאן

למאמר שפירסם ויקיפדיה של גוגל המסביר את הקשר בין קרינת טלפון סלולרי ובריאות לחצו כאן


והעיקר, שיהיה לבריאות

תגובה 1:

Unknown אמר/ה...

תודה רבה על המידע.
אני חושב שחשוב מאוד היום להתמגן מפני קרינה בבתים פרטיים בגלל שרמות הקרינה שאנו נחשפים היום לרמות קרינה מאוד גבוהות, קרינה סלולרית וקרינה אלקטרומגנטית.
אני חושב שכל בעל דירה צריך להזמין מודד קרינה מוסמך אשר יעשה בדיקת קרינה מקיפה בבית על מנת למצוא מכשירים אשר פולטים קרינה גבוהה מהרגיל. כמו כן כל מודד קרינה מוסמך יוכל להסביר לכם איך תוכלו להתמגן מפני קרינה ומהן הסכנות אשר הקרינה יכול לגרום לכם שזה דבר שמאוד חשוב לדעת.