מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום שני, 29 בספטמבר 2008

השפעות על תנועת מבקרים באתר שלך

7 דרכים להגדלת תנועת המבקרים לאתר שלכם


מאת רמי גבאי



אם אתם מוכרים מוצרים או שירותים, ככל הנראה יש לכם אתר אינטרנט שמקדם את מכירות המוצרים או השירותים.

כל בעלי האתרים האלו מחפשים דרכים מקוריות להביא תנועה איכותים של מבקרים לאתר ולהפוך אותם לקונים.





1. קמפיינים של תשלום-עבור-לחיצה (Pay Per Click)

אם השתמשתם פעם בגוגל, ודאי ראיתם קמפיין תשלום-עבור-לחיצה.

בדרך כלל שמים לב למודעות רצות מצד ימין של דף תוצאות החיפוש.

אלו הם קמפיינים של תשלום-עבור-לחיצה.

אם אתם מקליקים על אחת מהמודעות הללו האדם שפרסם שם את המודעה יצטרך לשלם סכום כלשהו.

גם אתם יכולים ליצור קמפיין כזה (PPC) עבור המוצרים שלכם באותה מידה.

בדרך כלל, אם מישהו לחץ על המודעה שלכם תשלמו בין 5 ל- 10 סנט.

זהו כלי פרסומי יעיל ביותר אם הוא מבוצע כהלכה.





2. כתיבת ספר אלקטרוני (eBook)

ספר אלקטרוני הוא אמצעי מצוין לשיווק המוצרים והשירותים שלכם.

בדקו ומצאו מה הלקוחות שלכם מעוניינים לדעת וכתבו ספר (אלקטרוני) על הנושא.

לכל אורך הדרך שלבו בספר מידע לגבי השירותים והמוצרים שלכם בצירוף קישורים המפנים למידע הרלבנטי באתר שלכם.





3. חתימות אימייל

בכל פעם שאתם שולחים אימייל יש לכם הזדמנות למקם פרסומת חינם בחתימת האימייל.

הוסיפו לחתימת הדואר שלכם שורה המתארת את המוצרים והשירותים שלכם המכילה קישור שיפנה את קוראי האימייל אל האתר שלכם.





4. עמוד רישום לשותפים (Affiliates)

אם אתם לא מציעים באתר שלכם אפשרויות רישום לשותפים הרי מפסידים אלפי אנשים שיפרסמו את מוצריכם בחינם.

יצרו עמוד שמציע לשותפים 25%-50% מן המכירות שישיגו בשבילכם.

עשו את זה קל עבורם ואני נותן את מילתי שאנשים יפרסמו את המוצרים והשירותים שלכם מייד.

רצוי לצייד את המפרסמים-שותפים שלכם בבאנרים, קישורי טקסט וכלים שיווקיים אחרים כדי לאפשר להם להתחיל לעבוד בשבילכם.





5. עוצמת ההמלצה

המלצה (חמה כמובן!) היא פידבק חיובי על המוצרים והשירותים שלכם.

בכל פעם שמישהו כותב משהו חיובי על המוצרים והשירותים שלכם הציגו זאת באתר האינטרנט שלכם.

אל תשכחו לציין את פרטי הממליצים,

כאשר יגיעו מבקרים לאתר שלכם סביר להניח שהם יקנו בסבירות גבוהה יותר אם יראו שאחרים הצליחו עם המוצר שלכם.





6. כתבו בלוג

בלוגים נחשבים לצורת הפרסום החדשה ביותר.

בלוגים הם למעשה יומנים אישיים שבעליהם כותבים בהם רשימות אישיות.

כתבו על כל נושא שמתחשק לכם ואפשרו למשתמשים להגיב.

כך תוכלו להפנות קוראים אל האתר שלכם למידע נוסף בנוגע למוצרים והשירותים שלכם.





7. בחירת מילות מפתח

כאשר מישהו מחפש מוצר או שירות ספציפי, הוא משתמש במנוע חיפוש כלשהו ומקליד לתוכו מילות מפתח.

אם מילות המפתח הללו נמצאות באתר שלכם בריכוז מסויים ידעו מנועי החיפוש לקשר בין הדף באתר שלכם

לתוצאות החיפוש שלהם ויפנו אליכם תנועה חינם.

כמובן שיש פרמטרים רבים נוספים המשפיעים על מיקום דפי האתר שלכם

בתוצאות החיפוש, אולם תוכן שמותאם מראש למילות מפתח מסוימות בהחלט יסייע לכם להגדיל את שיעור המרת המבקרים לקונים באתר שלכם

ובסופו של דבר יותיר ממון רב יותר בידכם.



רמי גבאי משמש כמנהל קשרי לקוחות ואחראי על תכנון ממשקי המשתמש בחברת קומט מערכות מידע המתמחה במתן פתרונות כוללים ליזמים בתחום האינטרנט.
rami@comet.co.il


מקור המאמר: http://www.articles.co.il/author/182

תוכן משוכפל - מיקומים ותנועה ממנועי חיפוש


מאת יצחק מורנו

שיווק באינטרנט באמצעות ספריות מאמרים לפרסום מחודש של המאמרים, או פירסום מחודש של מאמרים לשימוש חופשי באתר האינטרנט שלך מעלה מספר נקודות חשובות בנוגע למאמצי שיווק וקידום האתר שלך, מיקום המאמרים המשוכפלים בתוצאות מנועי החיפוש, והתנועה הזורמת לאתרך בעקבות מאמרים אלו הן ככותב מאמרים והן כמפרסם מאמרים.



האם קיים פילטר "תוכן משוכפל" במנועי החיפוש השונים?

בהחלט כן. עדויות לכך ניתן למצוא במנוע החיפוש המובילים כגון גוגל, MSN Search, ו Yahoo. תפקידו של הפילטר הוא לגרוע ממסך תוצאות החיפוש אתרים העונים לקטיגוריה של בעלי תוכן משוכפל וחשוב לציין כי לא כל אתר המכיל תוכן משוכפל "מניף מיד דגל אדום" לרובוט הסריקה של מנוע החיפוש וגורם לגריעתו מהאינדקס.



אם כך, מהם הפרמטרים שיביאו בוודאות אתר מסויים להפעלת פילטר תוכן משוכפל?

ישנן מספר סיבות טובת לכך, ומנועי החיפוש יודעים כבר להתמודד בהצלחה לא מועטה עם תופעה של שיכפול גורף של תכנים מאמרת לאתר.



בין יתר הדרכים הבטוחות דרכים בטוחות להיקלע לפילטר "שכפול תכנים" ניתן למנות את הגורמים הבאים:



  1. העתקה גורפת של כל התכנים מאתר מסויים - ובעצם שכפול האתר כולו.


  2. שכפול תכנים קונסיסטנטי ולאורך זמן מאתר יחיד אחר.


  3. אתר הבנוי כולו מתכנים של אתרים אחרים או מ RSS FEEDS שלהם ללא כל תוכן מקורי




אם אני מפרסם תכנים המופיעים כבר באתרים אחרים האם אני צפוי לענישה?

בהנחה כי אינך משכפל את האתר כולו, אלא רק דפים ספציפיים של תוכן ומאמרים, האתר שלך אינו צפוי לכל ענישה! אחת ההוכחות החותכות לכך היא קיומו של מדד ה PageRank באתרים רבים, טובים, ומכובדים, המפרסמים תוכן משוכפל , מאמרים, וחדשות הלקוחים בשלמותם מאתרים אחרים. כאשר מנועי החיפוש מבצעים "ענישה" לאתר מסויים, לרוב הוא יאבד לחלוטין את כל הPageRank שלו ואף יעלם לגמרי מאינדקס מנוע החיפוש. כאשר מדובר בסינדיקציה של תכנים יודעים מנועי החיפוש בדיוק מתי מדובר בשכפול אתרים שלמים, ומתי מדובר בסינדיקציה תקינה של תכנים.



אז האתר לא יענש, אבל מה יקרה למיקומו בדירוג תוצאות מנועי החיפוש?

שאלה טובה, והתשובה טמונה בהסתכלות דרך עיני מנועי החיפוש כמובן. חשוב להבהיר: מנועי החיפוש לא רואים "אתרים" שלמים, הם רואים כל דף ןדף בנפרד, ויודעים לבצע את ההקשר של אוסף דפים מסויים היוצר "אתר שלם" . תצפיות שערכנו מלמדות כי פירסום תוכן משוכפל הלקוח מאתרים אחרים מניב תנועה מפולחת היטב ישירות לעמוד המשוכפל, וללא כל קשר למיקום האתר בדירוג עבור מילות החיפוש "למונחים המובילים" אותם מנסה האתר לקדם. למעשה, אם התוכן איכותי ורלוונטי לנושא הכללי של האתר - הוא אף ימנף את דירוגי הכללי של האתר בתוצאות מנועי החיפוש.



האם גוגל יודע לזהות מהו התוכן המקורי והיכן התפרסם לראשונה?

בדרך כלל כן. רובוט הסריקה של גוגל מבקר באתרים רבים מידי יום ובחלק מהאתרים המובילים אף עשרות פעמים ביום. לעיתים, עשוי להיווצר מצב שבו תוכן שהתפרסם זה מכבר באתר "מוזנח" על ידי גוגל ובעל מספר קישורים נכנסים מעטים - יתגלה באיחור ולמעשה דווקא האתר המשכפל עלול להיות מזוהה כמקור. נושא זה כפי שנראה בהמשך איננו בעייתי במיוחד.



האם תוכן שהוכנס ראשון או התגלה ראשון על ידי מנוע החיפוש בהכרח יופיע לפני הפירסום המחודש?

בהחלט לא מחוייב המציאות. מנועי החיפוש (ובמיוחד גוגל) משקללים פקטורים רבים בכדי להגיע למסקנה היכן ידורג דף מסויים בתוצאות מנועי החיפוש. למעשה, יתכן מצב שבו תוכן שכבר שוכפל עשרות פעמים באתרים בעלי ציון כללי נמוך בעיני גוגל או אתרים עם שקיפות בעייתית למנועי חיפוש יודפס מחדש באתר "מוביל" או אוטורטיבי בעיני גוגל ויזכה מיד להופיע מעל כל התוצאות הקיימות לגבי עמוד תוכן ספציפי זה במנועי החיפוש.



האם כדאי לי לפרסם חלק מהתכנים שלי בסינדיקציה באתרים אחרים?

בוודאי. התנועה המפולחת הזורמת מקישור בקצה המאמר (וחשוב לוודא כי ספריית המאמרים אכן מספקת מקום לקרדיט ומשמרת את הקישור לאתרך אקטיבי) הינה אחת מן התנועות המפולחות ביותר הניתנות להשגה בעולם השיווק האינטרנטי, ותוכנית שיווק יעילה של אתר באינטרנט חייבת לכלול ערוץ זה כחלק אינטגרלי מתוכנית קידום האתר. יתרה מזאת, שיווק באמצעות מאמרים אינו כרוך בעלות כספית ישירה ובהשוואה לעליה התלולה במחירי ה PPC מדובר בדרך יעילה וזולה במיוחד בהבאת תנועה מפולחת לאורך זמן.



האם כדאי לי לשלב באתר שלי או ברשימת התפוצה אותה אני שולח מאמרים בפירסום מחודש?

התשובה היא חד משמעית כן, ולא בהכרח מהסיבות הברורות למדי (תוכן איכותי, חינם, מפולח, עדכניות האתר, וכדומה) הסיבה העיקרית היא השפה החופשית בה משתמשים המאמרים וכדאי לשים לב למה שאומרים מהנדסי גוגל המספרים לנו ש 50% מהחיפושים מידי יום הינם יחודיים! כלומר אנשים רבים מחפשים מדי יום אחרי נושאים שונים בדרכים שונות ומשונות בשפתם הטבעית ולא בהכרח לפי מילות "החיפוש" הפופולאריות , הנפוצות, והתחרותיות. שילוב מאמרים באתר הינה דרך מצויינת להעשיר את האתר בביטויים טבעיים לא מדוייקים אשר יספקו תנועה מפולחת יותר מאשר מחרוזות תחרותיות המביאות בין היתר (אך לא רק) בעלי אתרים מתחרים, מנהלי אתרים אחרים, גולשים מיקצועיים, ציידי כתובות דואל וכדומה. חיפושים מדוייקים בשפה טבעית מביאים תנועה מפולחת ואיכותית יותר. הדרך הטובה ביותר כמובן תהיה פיתוח תכנים באופן עצמאי, במידה ואין אפשרות - עדיף לשלב תכנים בפירסום מחודש.



פוטנציאל שכפול תכנים ויראלי

תכנים המופצים בהרשאה לפירסום חוזר נוטים להפיץ את עצמם באופן עצמאי, הם מספקים פופולריות קישורים (קידום במנועי החיפוש בדלת האחורית למעשה) , תנועה מפולחת, קהל יעד חדש - (המאמר יכול שיודפס ברשימת תפוצה גדולה במיוחד) ותנועה בטווח הארוך והמיידי יחדיו. זהו מודל קלאסי של "שלח לחמך על פני המים" המוצא לעצמו ביטוי מחודש בעולם האינטרנט. כדאי לשקול אף את האפשרות לשכירתו של קופירייטר מומחה אשר יוכל בו זמנית לפתח מאמרים ותוכן איכותי לאתרכם ובמקביל אף לדאוג להפצתם של מאמרים מטעמכם בספריות מתמחות להפצת מאמרים.





יצחק מורנו הינו המנהל בפועל של חברת מורנו'ס - שיווק באינטרנט וקידום אתרים המתמחה בפתרונות שיווק כוללים ברשת האינטרנט.


מקור המאמר: http://www.articles.co.il/author/152