מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום חמישי, 25 בספטמבר 2008

מעבד 6 ליבות חדש לאינטל - Xeon 7400

אחרי שנהנינו ממעבדי כפולי הליבות - Core 2 Duo והתפארנו ממעבדי המרובעי ליבה Core 2 Quad אינטל לא מסתפקת, היא רוצה חדשנות ועוצמת עיבוד יותר טובה, היא מציגה לנו את הדבר החם הבא בשוק המעבדים היכולים להגיע לעד שישה ליבות, הכניסו לזיכרון שלכם את Xeon מסדרת 7400, אלו סדרת המעבדים החדשה והעוצמתית של אינטל שבתוכה נכלל גם המעבד החדש הקרוי גם ליבת דנינגטון (Dunnington).

המעבד החדש מיועד בעיקר לשרתים המריצים מידע רב ותחנות עבודה המשמשות להפעלת מספר רב של שרתים במקביל, הוא מורכב משלושת ליבות המעבדים הפופולאריים היום בשוק המעבדים - Core 2 Duo, או בשמם האחר Penryn בטכנולוגיה של 45 ננו מטר.



מעבד ה-Dunnington העוצמתי אומנם שישה ליבות אבל באינטל חשבו על הכל והתחשבו גם בצריכת החשמל של מעבד זה היכולה להגיע במקסימום עד 130 וואט.


ליבות הדנינגטון יכללו גם זיכרון מטמון מרמה שלישית בגודל של עד 16 מגה-בייט, ויתאימו למעבדי התושבת של ליבות ה- טיגרטון, כמו כן ליבות הדנינגטון נבנו על פיסת סיליקון אחת שלא בדומה למעבדים הקודמים מה שמשתמע מהדבר שניהול זיכרון המטמון הוא יעיל ואיכותי יותר המשפר את ביצועי המעבד.


סה"כ בסדרת ה- Xeon 7400 החדשה ישנם 7 סוגים של מעבדים חדשים מתוכם X7460 , E7450 ,L7455 כאשר כל אחד מהם בעוצמות שונות של תדרים וזיכרון מטמון שונים הנעים במחירים לא שווים לכל כיס העומדים החל מ- 856 דולר ועד 2729 דולר.
מתוך סדרת מעבדים אלו נכללים גם מעבדים בצריכת חשמל נמוכה העומדת על כ- 60 וואט בלבד.

באינטל טוענים שמעבדים אלו מכילים שיפורים משמעותיים ב- 50% ממעבדיה הקודמים.

עדיין שוק המעבדים הביתי לא התרגל למעבדי ה- 4 ליבות וכבר אינטל חושפת 6 ליבות עוצמתיות שלא הכרנו אבל מסתמן כרגע שאינטל שמה דגש בעיקר לפיתוח שוק השרתים בעיניין המעבדים החדשים, ולצרכן הביתי שרוצה גם? כנראה בהמשך....

לאחר השקתו של מעבד זה, חכו, תחזיקו חזק, אינטל לא נחה לרגע ורוצה תחרות אמיתית נגד AMD, בהמשך השנה היא מתכוונת לחשוף גם את מעבדי ה- 8 ליבות הנקרא Nehalem או Intel Core i7 המציגה דור חדש ושונה משמעותית ממעבדי אינטל הקודמים.

כל מה שנותר הוא לחכות ולראות האם מעבדים אלו יוכיחו את ביצועם מעשית מעבר לנתונים בנייר ויביאו לתחרות מהדור החדש היביא אלינו טכנולוגיה בריאה ועוצרת נשימה עם מחירים שווים לכל נפש כמו שאינטל ידעה ויודעת לעשות.

תורמים למען ארגון "לתת"

בישראל נכון לשנת 2008 ישנם כ- 200,000 אלף משפחות הזקוקות למזון בסיסי ונמצאות במצב סיכון להם ולילדיהם.
לאור העלייה במוצרי המזון הבסיסיים ושחיקת השכר הם אלו הגורמים המחריפים במצבם של משפחות אלו שהם גם קשיי יום, מובטלים, מרובות ילדים, חד הוריות, מתחת לקו העוני, וגורמים להם לא לגמור את החודש.

ארגון לתת והקרן לידידות יצאו במבצע הנקרא "לתת באהבה" הכולל אלפי מתנדבים עם 120 עמותות מקומיות ברחבי הארץ הפועלות להביא למשפחות נזקקות אלו את ארוחות החג המגיעות גם להם.

הפעילויות ברחבי הארץ כוללות
*בתאריכים 22.9-26.9 יתקיים מבצע איסוף מזון ב-200
סניפי שופרסל ברשתות שופרסל שלי, שופרסל ביג ושופרסל דיל.

*בתאריכים 18.9 – 11.9 יפעלו ברחבי הארץ אלפי מתנדבים, במסגרת פעילות שטח ייחודית להעלאת המודעות לבעיית המחסור במזון.

*ב – 22/9, יום שני, החל מהשעה 21:00 יתקיים ערב שידורים מיוחד בערוץ 2 (שידורי קשת) במטרה לאסוף ארוחות חג למשפחות הנזקקות.


*אנשים מכל הארץ הרוצים להתנדב למען ארגון "לתת" מוזמנים להתקשר 1-700-500-40-30 או
לחץ כאן

*לתרומת ארוחת חג למשפחה התקשרו עכשיו 054-4001717

*לתרומת 10 ₪ באמצעות sms שילחו את המילה `לתת` למספר 2255


מי שרוצה מוזמן לגזור את המודעה ולהדביק עם לוח מודעות להגברת המודעות של הנזקקים.

להיות ישראלי זה לתת

בואו נתרום כולנו למען אנשים נזקקים אלו

לאתר המבצע ב- YNET לחצ/י כאן
לאתר ארגון "לתת" לחצ/י כאן
למאמר "הזמן לתת" מאת ערן וינרטרוב, מנכ"ל ארגון לתת
לחץ כאן

סגולותיו של הדבש


לקראת ראש השנה הקרב ובא
הדבש, הנוזל הסמיך והמתוק, טעים, וטבעי, תורם בצורה ניכרת לבריאותינו עוד מימי הביניים.
הוא מובא אלינו היישר מצוף הדבורים ומשמש לנו כמקור מזון חשוב.
הדבש מכיל כ- 70% סוכר ענבים (דכוסטרוז), וסוכר פירות (פרוקטוז), ורק כ- 4% סוכורוז. יש בו גם חומצות אמיניות, החשבוות מאוד לבנין החלבונים בגוף, וכן ויטמינים ומינרלים.

אספתי כאן מידע חיוני מאתרים שונים שימושים עם מוצר הפלא שיכולים לעזור במידה רבה-לגזור ולשמור

*לסובלים מפצעונים קטנים מומלץ למרוח לפני השינה ולמחרת הוקוס פוקוס-נעלם.

*בימי החורף הקרים הדבש מטפל בתופעות הצטננות שפעת והתקררות,מומלץ כל שעתיים לשתות מים חמים עם דבש לימון או קינמון.

*להקלה בשיעול וכאבי גרון דבש עוזר במידה רבה,מומלץ לערבב עם בצל שהורתח במים וסונן כמה דקות לפני.

*לשמירת המשקל דבש גולמי וטבעי שלא עבר תהליך עיבוד יעשה את העבודה.

*נשים שסובלות בבעיות במחזור החודשי מומלץ ליטול כף דבש בתוך כוס מים חמים.החומצה שבדבש הנקראת אומגה 6 מווסתת אפקט הורמונלי ופותרת בעיות במחזור.

*דבש עם אלוורה מרפא בבעיות כוויות, זיהומים,ופצעים בעור.

*דבש עם שום יעיל בריפוי דלקות פנימיות והתקררות.יש לרסק 10-15 שיני שום ולהוסיף חצי כפית של דבש.

*לאלו הסובלים מבעיות של עצירות ועיכול מומלץ לצרוך את הדבש עם מעט מים בשעות הבוקר ועל קיבה ריקה.

*דבש ידוע כמגביר תיאבון לילדים, תנו להם לפני הארוחה כפית אחת ותראו איך תאבונם נפתח.

*לטיפול חיוני לעור הפנים ערבבו 2 כפות דבש עם 10-15 טיפות של שמן נר הלילה או שמן נבט החיטה.
לבעלי עור יבש ומבוגר ערבבו דבש בתוספת אבוקדו וחלמון ביצה ביחס שווה ומרחו על עור הפנים במשך חצי שעה, לאחר מכן הסירו במים חמים.

*דבש מטפל בריכוך השיער, יש לערבב רבע כוס דבש עם מחצית הכמות שמן זית. מורחים על השיער ומעסים את הקרקפת. מכסים את השיער עם כובע אמבטיה ומשאירים כחצי שעה. לאחר מכן חופפים עם שמפו, מייבשים ומסתרקים. התוצאה: שיער משיי ורך להפליא.

*דבש עוזר בהתמודדות עם מתח, יש ליטול כפית דבש עם תה כגון פסיפלורה או קמומיל,לערבב היטב והתוצאה-מרגיע מאוד.

*לאלו שקמו בבוקר עם כאבי ראש לאחר לילה של שתייה מרובה באלכוהול (הנגאובר) מומלץ לקחת כפית דבש.
*הדבש עוזר בחיזוק השריר היקר לנו מכל-הלב.

*הדבש מטפל בדלקות חניכיים,יתר לחץ דם,שיכוך כאב

*לטיפול בכאבי ראש דבש הוא המקור הנכון,

עם זאת אין לצרוך את הדבש בצורה מוגזמת גם לאנשים בריאים, הוא איננו מומלץ לחולי סוכרת ולילדים עד גיל שנה וכמו כן לאלו הסובלים מקנדידה.

למידע נוסף על הדבש ניתן לראות
באתר יד מרדכי

במהלך ראש השנה יפתחו מרכזי מבקרים רבים ברחבי הארץ לציבור הרחב לביקור בכוורות ומפעלי דבש, לדוגמה מפעל הדבש "מאחורי הדבש" בכפר חב"ד.

וקצת מידע על ערכו התזונתי של הדבש:(מאתר ויקיפדיה)


הדבש
ערך תזונתי ל־100 גרם
מים
20 ג`
קלוריות
304 קק"ל
חלבונים
0.3 ג`
פחמימות
79.5 ג`
פחמימות זמינות
79.5 ג`
כולסטרול
0 מ"ג
ויטמין B2
0.04 מ"ג
ויטמין B3
0.2 מ"ג
ויטמין C
0.5 מ"ג
ברזל
0.4 מ"ג
סידן
7 מ"ג
אשלגן
51 מ"ג
נתרן
4 מ"ג

הידעתם! טיול ירח הדבש שלאחר החתונה נקרא כך על שם אמונה אוניברסלית הטוענת שכל מי שאוכל דבש במשך 30 יום לאחר החתונה נישואיו יהיו מאושרים, מתוקים,עם הרבה הבנה הדדית בין הצדדים ומלאי אהבה.ולמה 30 יום? 30 יום הם הזמן שמקיף כדור הארץ את הירח ולכן נקראת תקופה זאת ירח דבש (Honey Moon).

שתהיה לכולנו שנה טובה ומתוקה כדבש

לאוס (Laos)-שקט,שלווה,ונוף עוצר נשימה

לאחר הטיול בוייאטנם נסעתי ללאוס באוטובוס מגבול ויאטנם עד לעיר הבירה ויינטיאן (Vientiane), לא קל לנסוע באוטובוסים בלאוס ובמזרח בכלל, משך הנסיעה 24 שעות בכבישים לא חלקים בכלל אך הנוף באמת שווה, הכל ירוק ופורח.

משך שהותי בלאוס היתה שבועיים וזה מספיק ואפילו קצת יותר מדי אבל למי שיש זמן שבועיים זה בסדר גמור, אין הרבה מה לראות אבל מה שרואים באמת מהמם ואין את זה בשום מקום אחר.

לאוס היא מקום עם נוף בתולי, היא מוצפת בהרים ונהרות ואורח החיים בה מסורתי ומתנהל בבידוד מוחלט מהעולם, כלומר שקט ורוגע, היא איננה צפופה,וכמובן זולה, ומי שרוצה להרגע ומחפש שקט נפשי זהו המקום המתאים לו ביותר.

מסלול הטיול בלאוס הוא מאוד פשוט, התחלתי מהעיר ויינטיאן (Vientiane) שאין כל כך הרבה מה לעשות בה חוץ מלראות את השוק, ואת פארק הבודהה המומלץ.

לאחר מכן בנסיעה צפונה התקדמתי לעיר ואנג ויאנג (Vang Vieng), זוהי עיירה שקטה וקטנה מאוד, הכי מומלצת בלאוס,המקומיים בעלי המסעדות אהבו להקרין את הסדרה "חברים" ועוד כל מני סרטים אחרים, האטרקציות במקום מעניינות מאוד החל משייט באבובים לאורך נהר הפרוס לאורכה של העיר וכולל בתוכו אגמים יפים באזור, מערות נטיפים,אבובים במערות, וסטלבט אין סופי.

סיימנו עם ואנג ויאנג, בדרכי לעיר האחרונה לואנג פאבאנג (Luang Prabang), האטרקציה היפה והידועה ביותר היא טיול המפלים, מתארגנים בקבוצה ולוקחים טוק טוק עד לאזור המפלים וכך יוצא יותר זול להגיע לשם.
אפשר להתארגן בקלות הודות לבית חב"ד המצויין שיש שם. מומלץ לא לפספס אותו למי שעובר באזור.ישנו גם באולינג למי שיש לו זמן ורוצה לבלות קצת בלילה.
מומלץ גם לעשות סיבוב בשוק הלילה המתקיים יום ביומו בלואנג פאבנג, כמו כן אפשר גם לעשות סיור טיול יום מסביב לכפרים הנמצאים באזור וכך לראות את אורח החיים המאופיין של המקומיים.

בעיקרון אלו היעדים הכי פופולאריים שיש בלאוס אבל ישנם כאלו הנוסעים דרומה לעבר 4000 האיים.לא שמעתי שיש שם הרבה מה לעשות.
צפונה מלואנג פאבנג נמצאת העיר מואנג נוי שאליה ניתן להגיע בשייט שאורך כשעה וחצי מלואנג פאבנג, באזור אפשר לעשות טראקים שונים וכמובן סטאלבט כמו שלאוס יודעת לתת.

מלואנג פאבנג יצאנו לתאילנד בשייט בנהר באמצעות סירה איטית שערכה כמה ימים, השייט קצת קשה אבל אין מה לעשות,האפשרות השנייה היתה לחזור באוטובוס לויינטיאן (נסיעה של הרבה שעות) ומשם בטיסה לתאילנד שזה יותר יקר.
ישנם עוד אפשרויות נוספות כמו טיסה מלואנג פאבנג לצ`אנג מאי שעלותה יקרה יותר משייט אך חוסך זמן.

סה"כ לאוס היא מדינה שכיף לטייל בה, המקומיים נחמדים, יש לה את הבירה המקומית המפורסמת שהיא מייצרת-בירה לאוס (BEER LAO), בירה טעימה, מומלץ לטעום.

צירפתי תמונות לכל היעדים והאטרקצית שהזכרתי.צפייה מהנה.
לצפייה בתמונות לחצו כאן


לאוס

שנה שביעית לאסון התאומים

איור:ויקיפדיה
אסון התאומים שכמעט רובנו כבר שכחנו ב- 11.9.01 מבצבץ בו לפתע וכבר הגיע לשנה ה- 7.
ארצות הברית שבאותה עת נכנסה למועקה קשה שפקדה אותה שנים רבות, זהו פצע שאינו מגליד במיוחד עבור אלו שמשפחתם נחרבה באסון זה.

למי ששכח ריענון זיכרון קצר לזכר היום החשוב הזה לא יזיק
ארגון מתקפת אל קעדה תכננה וניהלה פיגוע המוני שכזה, 19 מחבלים חברי הארגון תיככנו בקפידות כל דבר ודבר, השתתלטו על מטוס, ריתקו את כל מערכות האיתור כדי שלא יגלו אותם ועכשיו בהרחבה

בתאריך 11 בספטמבר 2001 שעה 8:45 לפי שעון ניו יורק מטוס אמריקן איירליינס התנגש בעוצמה רבה שזעזעה את כל מנהטן במגדל התאומים הצפוני.
חשבנו שזה מספיק ודיי אך לאל קעדה זה לא הספיק ובשעה 9:45 התנגש במגדל הדרומי מטוס מאותה חברה גם במגדל הדרומי ומאותה עת נחרבו המגדלים בעיקר בשל השריפה שהשתוללה במקום והתמוטטו כמו מגדל לגו שלא יכל לעמוד על תילו.
קריסת המגדלים פגעה גם בבניינים העומדים לצידם של התאומים וכולם פונו(לפחות אלו שהצליחו לשרוד) אך לצערנו כ- 3000 איש נספו וביניהם 5 ישראלים.
אלפים נוספים נפצעו, משפחות התפרקו,והפצע עדיין נשאר פתוח.

פעולות הנקמה שהחזירה ארצות הברית לאסון זה היו פלישה וכיבוש לשטח אפגניסטן, כיבוש עיראק והפלת המשטר של סדאם חוסיין, אך אוסמה בן לאדן ראש הכנופיה עדיין לא נתפס.

ארועי 11 בספטמבר פגעו קשות בכלכלת ארצות הברית, החרפת תנאי האבטחה, והגדלת תקציבי הביטחון.
נורא קשה לגלות שגם למעצמה הגדולה והחשובה בעולם זה קורה אך אין מה לעשות גם לטובים מבינינו הכל יכול לקרות, מה שבטוח זה שהפיקו לקחים, וארה"ב פועלת ותפעל בחומרה בכל אירגוני הטרור בעולם כולו.

להרחבה בנושא מצורף
קישור לאנציקלופדיה של YNET

כולנו אבלים איתכם ומשתתפים בצערם של המשפחות האבלות.
לצפייה באסון התאומים בשידור חי לחצ/י כאן

ויאטנם (VIETNAM)-טראסות אורז בשלל עיצובים

חלקנו ששומעים על הארץ הזאת נוצרת בהם תחושה של זכרונות ממלחמת ויאטנאם עם הג`ונגלים והיערות המפחידים כי למעשה הפרסום היחידי נוצר ממלחמה זו אז זה ממש ממש לא כך!

ויאטנם היא ארץ שלווה, מדינת עולם שלישי ענייה אבל יש המון מה לראות בה, הנופים עוצרי נשימה ומרהיבים, טראסות אורז בכל מקום כי מקור הפרנסה העיקרי בה הוא מחקלאות בעיקר.

לאחר טיולי באוסטרליה טסתי לבנגקוק, שם למי שעדיין לא עשה ויזה לוייאטנם יכול לעשות גם שם אך מומלץ לסדר את זה כבר מהארץ כי ללא ויזה מראש לא תיכנסו, אחרי בנגקוק טיסה להאנוי-ארץ הקודם של ויאטנם,מלאה בקטנועים מכל הסוגים וצפופה מאוד כצפוי במזרח בכלל.
מהעיר האנוי אפשר לקחת טיולי יום וגם טיולים לכמה ימים מסוכנויות רבות בעיר אז זהירות!לא כל סוכנות היא אמינה, רצוי לקחת טיולים רק ממקומות אמינים ששמעתם עליהם ולא מבתי מלון כי הטיול לפעמים לא יוצא לפועל ואין עם מי להתווכח. מומלץ מאוד לקנות חבילות טיולים אצל דימה-סוכן ישראלי בהנוי אמין עם מחירים ממש טובים שאצלו סגרתי את כל הטיולים, יש לו חברה מצליחה ושווה לסגור שם הכל, שם החברה שלו היא
APT TRAVEL ויש בה את כל סוגי הטיולים באזור שרק תרצו.

מהאנוי התחלנו בטיול יום לפגודת הבשמים (Perfume Pagoda) משם חזרנו חזרה להנוי ויצאנו אל אוהלו טם קוק (Hoa Lu - Tam Coc ( Halong bay on land ) מומלץ מאוד הכולל גם שייט במערות.
מהנוי שוב יצאנו אל סאפא (Sapa) מדהימה ביופיה, האנשים לבושים בצבעוניות ושם היינו בשוק יום ראשון המציע שלל פריטים בעבודות יד למכירה במחירים מצחיקים, ומשם אל יומיים בטראק הכפרים שלא מומלץ לפספס אותו והוא כולל לינה אותנטית בכפר וחזרה להנוי ברכבת לילה.
אחרי סאפא יצאנו ל-3 ימים אל האלונג ביי (HaLong bay )- שייט בספינה מרהיבה מעץ הכולל גם מערות נטיפים.

מי שיורד דרומה להנוי מומלץ לקנות כרטיס אוטובוס לכל הערים דרומה בחבילה אחת.

אחרי האנוי נסענו באוטובוס לילה להואה (Hue) ומשם להויאן (Hoyan) שבה ישנו חוף יפה להרגע ולנוח ואפשר להשכיר גם אופניים.
מהויאן נסענו לנה טראנג (Nah Trang) גם שם חוף ים, ומעיינות חמים עם ג`קוזי בוץ.
מנה טראנג נסיעה לדאלט (Dalat) בדאלת הרים גבוהים, נהרות, מפלים ויערות בהם אפשר לעשות טרקים של יום עד 4 ימים.אומרים שהיא מצויינת לירח דבש אבל לא ראיתי משהו מיוחד לכן לא מומלץ לירח דבש.מה שמומלץ להיות שם זה מפל הפיל, כפר התרנגולת,שוק בעיר, הבודהה הצוחק, כפר המשי,
והבית המשוגע ( Crazy house).

לאחר דלאט נסענו למוינה (Muine), עיר מקסימה עם דיונות חול וזריחה יפה שמומלץ לעשות טיול יום השכם בבוקר לראות את הזריחה עם דיונות החול.
לאחר מוינה לסייגון (Saigon) המכונה הו צ`י מין סיטי ששם מומלץ לקחת טיול יום לנהר דלתת המקונג ושייט בין הכפרים באזור הנהר המייצרים סוכריות טופי טבעי מקוקוס.ישנו גם פארק מים נחמד בסייגון למי שיש זמן מומלץ לבקר בו.

לסיכום-ויאטנם היא ארץ יפה,יש הרבה איפה לטייל, היזהרו מהמקומיים ואל תאמינו לכל מילה שהם אומרים כי יש כאלו שהם לא ממש סימפטיים ושמרו על חפציכם.

מצורפות המון תמונות לכל המקומות שהזכרתי...צפייה מהנה.

לצפייה בתמונות לחצו כאן



ויאטנם