מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום רביעי, 24 בספטמבר 2008

אוסטרליה (australia)-ארץ הקנגורו והקוואלה

ברוכים הבאים לארץ הקנגורו והקוואלה לדורותיהם...אוסטרליה!

לאחר טיולי בניו זילנד טסתי לאוסטרליה והתחלתי את מסלולי בעיר מלבורן(Malborn), עיר מדהימה ותוססת, חיי לילה בשפע והמון אטרקציות ובילויים וכמובן איך שלא להזכיר את בית חב"ד המפורסם שלה הידוע באיכותו ומסירותו.
המקומות היפים במלבורן והסביבה הם גרייט אושן רואד (Great Ocean Road)-זהו כביש ארוך שעושים אותו ביום שלם שכל מה שיפה בו שהוא מלא בחופים יפים, יערות של קואלות בין העצים, ואך שלא לוותר על המקום שנקרא 12 השליחים(The Twelve Apostles ) - שהם 12 סלעים (לא בדיוק 12) שממולץ להיות שם בסמוך לשקיעה...נוף מרהיב!

לאחר מלבורן טסתי לקיינס (Cairns) ומשם בנסיעות מקיינס עברתי בערים הידועות והמתויירות באמצעות כרטיס אוטובוס פתוח עד לסידני.
בגדול האזור מקיינס עד סידני נקרא האזור המזרחי (east coast) ובאזור זה טיילתי חודש ימים.
האטרקציות הטובות שהיו באזור המזרחי של אוסטרליה הם הפלגה וצלילה בגרייט ברי ריף (great barrier reef) -מצורפות תמונות מהצלילה.
מגנטיק איילנד (magnetic island) - אי בתולי עם זריחה מדהימה.
הפלגה של שלושה ימים באיי וויט סאנדייז (white heaven beach) כשם שמו הידוע בחופי החולות הלבנים שבו ובקבוצת האיים המדהימה הממוקמת באזור.
ארלי ביץ (airlie beach) והארוי ביי ( Hervey Bay ) - חופים מקסימים ששווה לעבור בהם.
לאחר חופים אלו עברתי ברנבוי ביץ (Rainbow Beach) ומשם לטיול ג`יפים בפרייז`ר איילנד (Fraser Island ) הידוע כאחד המקומות היפים ביותר וייחודו של המקום הוא האגם ( Lake McKenzie) שיש בו מים מתוקים בצבעים שונים והכל טבעי!!
אחרי הטיול ג`יפים נסעתי לעיר אחרת הנקראת נוסה (Noosa Heads) שגם שם שווה לשהות בה.
אחרי נוסה נסעתי לבריסביין (Brisbane) משם לסרפס פרדייז (Surfers Paradise) - באזור זה ישנם פארקי מים ומתקנים מהטובים והגדולים בעולם, שווה לבקר באחד מהם לפחות.
לאחר סרפס פרדייז נסעתי לביירון ביי (Byron bay) המושכת אליה המוני גולשים, עיר קטנה ונחמדה, אפשר לעשות שם טיול אופניים ולהגיע למגדלור המשקיף על כל האזור.
העיר האחרונה סידני ( Sydney) - עיר ענקיתתתתת שווה להיות בה שלושה ימים לפחות, חובה לצאת לשייט קצר מסביב לעיר ולבקר בחופים כמו בונדאי ביץ ובית האופרה, גן החיות, האקווריום, והתצפית המרהיבה ממגדל באמצע העיר המשקיף על כל סידני.


מצורפות המון תמונות....צפיה מהנה.


לחצו כאן לצפייה בתמונות

לצפייה בתמונות מהצלילה בגרייט ברי ריף לחצו כאן

אוסטרליה


scuba diving on great barry reef





מבצע קיץ ענק באיסתא
מגוון חבילות נופש, טיסות, מלונות
אתר התיירות הגדול בישראל

http://www.issta.co.il




חוויות מניו זילנד (New Zealand)-עולם של גן עדן

בחרתי לשתף אתכם, ב- 4.4.2007 התחיל המסע לניו זילנד שכלל בין היתר גם את המדינות אוסטרליה ויאטנאם לאוס ותאילנד אך כאן אפרט רק את ניו זילנד ובהמשך גם את המדינות הנוספות

בתור התחלה קבלו עובדות קצרות על ניו זילנד
ניו זילנד היא מדינת איים בדרום-מערב האוקיינוס השקט המורכבת משני איים גדולים ("האי הצפוני" ו"האי הדרומי") ומספר איים קטנים יותר. היא נקראת אאוטארואה (Aotearoa) במאורית, שפתם של ילידי המקום. ניו זילנד ידועה כמדינה מבודדת - שכנתה הקרובה ביותר, אוסטרליה, רחוקה ממנה למעלה מ-1,500 קילומטרים. שכנותיה הקרובות ביותר מצפון הן קלדוניה החדשה, פיג`י וטונגה.
בניו זילנד חיים כארבעה מיליון תושבים על שטח של 268,680 קמ"ר. שפתה הרשמית בפועל היא אנגלית. המתיישבים הראשונים בה היו המאורים, אנשים ממוצא פולינזי כהה עור.
בירת ניו זילנד היא ולינגטון, והעיר הגדולה ביותר היא אוקלנד (כ-1.3 מיליון תושבים).
ניו זילנד חברה ב
חבר העמים הבריטי ומבחינה רשמית ראש המדינה היא מלכת בריטניה, המיוצגת בידי המושל.

אפרט נקודות חשובות בזמן שהותי בניו זילנד
המאפיינים העיקריים הבולטים ואלו שעושים את ניו זילנד מיוחדת הם הנופים הציוריים ועוצרי הנשימה, הכבשים בכל מקום, האגמים, החופים, הקווי-עוף החייה רק בניו זילנד,המאורים-תושבי המקום, והאנשים המסורים והנחמדים החושקים לתת עזרה.
בניו זילנד הייתי כחודשיים, התחלתי מהאי הדרומי ומשם דרך מעבורת לאי הצפוני, השכרנו אוטו(אני וחברה שלי)-להשכיר אוטו זאת האופציה הנוחה ביותר לטייל שם מפני שאוטובוס ואמצעי תחבורה אחר לא מגיעים לכל המקומות, האטרקציות והמחיה טיפל`ה יקרות אבל שווה כל אגורה-אין נוף שתראו הדומה לזה בניו זילנד, ישנו באוטו כמעט כל התקופה שהיינו שם למעט הטרקים והלילות הבודדים שישנו באכסניות
חובה לעשות את הטיולי יום המופיעים שם וכל זה בעזרת חנויות ה- i- information המופיעים בכל עיר או עיירה שתעברו בה(מי שנוסע), הטראקים העיקריים שעשיתי הם הקאפלר אייבל טזמן וטונגרירו שהם בין הטראקים הכי יפים בניו זילנד כולה.הופעת המאורים ברוטרואה (האי הצפוני)היא בין ההופעות שאסור לפספס שם למי שעובר באזור וכמו כן גם את המעיינות החמים שבקרבת האזור.

ישנם מטיילים הבוחרים להתאכסן אצל חברי ה- HIT שהם נוצרים אוהבי יהודים המארחים אותם באהבה רבה שגם זה מומלץ לעשות אך לוקח יותר זמן למי שמוגבל בזמן הטיול.
עונת הקיץ החמה בניו זילנד היא בין נובמבר לאפריל שאז מתחילה העונה הקרה יותר וביוני ישנו שלג-אני הייתי בתחילת העונה הקרה, היה קר ורוב הימים היו שמש אבל לא היה שלג.
ריכזתי את הפעילויות העיקריות שעשיתי(גם בתמונות), מי שרוצה יכול לשתף כאן את החוויות שלו בארץ המופלאה הזאת
המידע הרב אודות מקומות אלו ואחרים בניו זילנד נעזרו מהספר של לונלי פלנט המצויין שעזר לנו רבות בטיול.
מכאן אפרט בהרחבה...קראו בסבלנות אלו מקומות עיקריים וחשובים לאסור לפספס אותם
התחלתי באי הדרומי....
אז ככה קודם כל בכרייסצרץ עצמה אין כל כך מה לעשות יש כנסיה נחמדה וגן יפה אבל לא וואו להמשיך...
מתחילים לרדת דרומה דרך מדהימה הכל ירוק ומלא כבשים ומים.עברנו בעיר שנקראת אקרואה ללילה אחד ולאחר מכן המשכנו, בדרך יש אגם טיקפו ממש יפה מים כחולים ומשם ממשיכים לאגם פוקאקי אגם מדהים עם מים בצבע טורקיז הנוצרים ממי שלגים... בהמשך לאגם יש את הר קוק מומלץ לברר מזג אוויר לפני כי עלול להיות גשום גם בקיץ, ממש יפה שם אבל אנחנו נפלנו על יום גשוםוגם בגשם נהנינו. הנסיעה להר קוק היא הלוך חזור.

משם המשכנו לעירה שנקראת אומרו יש שם רק פינגווינים. בהמשך דרומה יש את המקום מוטורקי שזה חוף עם סלעים עגולים בטווח של המים ממש נחמד.
משם יש את העיר דניידין ואת חצי האי אוטגו אפשר לוותר אם אין זמן...אם כבר עוצרים אז בדנידין יש את הרחוב הכי תלול בעלום..(מפחיד לראות את זה)
משם חובה חובה חובה לעשות את דרך הקטלינס האיזור הכי דרומי בניו זילנד ואסור לפספס! יש דרך קיצור לא לקחת אותה אלא לעשות את הדרך של כל הצד הדרומי של ניו זילנד עם מלא מלא מקומות מדהימים ביופיים כמו הנחלים,אגמים,ומפלים בצידי הדרך!!!(בין המקומות ישנם את נאגט פוינט,ומפל פורק יוני)

סוף הקטלינס, ממשיכים לטה אנאו שמשם יוצא הרוטברן והקפלר טראק ומשם לאחר מכן ממשיכים למילפורד סאונד הפלגה של שעתים במפרצים חובה! בדרך למילפורד יש כל מיני טרקים קצרים אם יש זמן לעצור במפלי קאזם לא ארוך אבל יפה.(כמובן שיש גם את טראק המילפורד הידוע)

משם ממשיכים לקווינסטאון עיר הספורט האתגרי יש רכבל עם תצפית יפה על כל האזור.
משם ממשיכים לוואנקה יש שם מוזיאון פאזל ממש חביב וקולנוע עם עוגיות טעימות ...
בהמשך לאחר וואנקה ממשיכים לקרחון פוקס, אם רוצים ללכת על הקרח יותר טוב בפוקס מאשר קרחון גוזף... ליד קרחון פוקס יש אגם מטיסון חובה ללכת חובה בזריחה לפני שהמים מתחילים לזוז זה אגם כמו מראה, מדהים!!!

המשכנו לקרחון גוזף ואז העיר גרימאוט מהעיר הזאת מתחילה רצועת החוף המערבי מדהימה הכי יפה בניו זילנד יש כמה מפלים בדרך לעצור והכי חשוב סלעי הפנקייק שצריך לבדוק עם הגאות מתי הם מתפרצים.

משם אפשר לעלות לטרק של איבל טזמן 3 ימים זה מספיק...
אחרי הטראק נוסעים לכיוון פיקטון אך לא לפספס לנסוע בכביש קוין שרלוט, כביש יפה מעל מפרצונים יפים.
משם עוברים לאי הצפוני עם מעבורת מפיקטון לוולינגטון.

באי הצפוני....
וולינגטון סתם עיר גדולה ומשעממת יש תצפית מהר ויקטוריה על כל העיר... בדרך למעלה יש הר געש רדום טראנקי אגמונט יש ממנו נוף ממש יפה.
משם יש את הטראק של הטונגרירו יום אחד זה מספיק וזה טרק ממש ממש יפה שחשוב ללכת אליו במזג אויר טוב. משם עולים לכל האיזור של הפעילות התרמית בדרך יש כל מיני אגמים של מים חמים טבעיים עד לעיר רוטרואה ששם יש הכי הרבה פעילות תרמית ויש שם כפרים של מאורים חובה ללכת לסיור בכפר הכולל ריקודים של המאורים ולהרגיש קצת אווירה שונה מבכל ניו זילנד וכמובן לרחוץ באחד מהמעיינות החמים.
אם יש זמן או לקחת מזרח לחצי האי קורמנדל שיש שם נוף יפה והכי מגניב יש מים חמים טבעיים מבעבעים מתחת לחול וכאשר יש שפל אפשר לחפור בחול בורות של מים חמים שזה ממש אדיר. או שאפשר לקחת לכיוון מערב בטיול יום למערות של התולעים הזוהרות שאפשר גם לראות אותם באי הדרומי.

אם אין זמן להמשיך ישר לאוקלנד כי משם יוצאות כל הטיסות אל מחוץ לניו זילנד...
אם יש זמן אפשר לעלות צפונה מאוקלנד לנקודה הצפונית ביותר בניו זילנד -קייפ ריאנגה ממש יפה שם אבל תלוי בזמן.... בדרך לשם יש דיונות חול וממש כיף להחליק עליהן, כמו כן ישנם גם שני אוקיינוסים שונים בדיוק במקום הזה ישנה התנגשות בין שני הימים ואפשר לראות זאת בים כאשר מגיעים לשם לאזור המגדלור

ולסיכום-תנו לתמונות לדבר בעד עצמן
תגובות ושאלות תתקבלנה בברכה :)
פרטים נוספים על המדינה היפה בעולם-ניו זילנד מומלץ לגלוש לאתר "למטייל" או ללחוץ כאן...

כדי לצפות בתמונות לחצו כאן

לחצו כאן מי שרוצה להמשיך ולראות תמונות נוספות



ניו זילנד


צניחה חופשית ועוד


















עוגת מוס שוקולד

והרי לפניכם מתכון להכנת עוגת מוס שוקולד.מצורפות תמונות

חומרים

250 גר` ביסקויטים (פתי בר כהים)
200 גר` שוקולד מריר
100 גר` חמאה
1 כף קוניאק
3 ביצים
100 גר` אגוזים
3/4 כוס סוכר
1 שמנת מתוקה
1 סוכר וניל

אופן ההכנה

1. ממיסים בסיר קטן-חמאה+שוקולד. מורידים מהאש, מוסיפים כף קוניאק+3 חלמונים.

2. מקציפים את החלבונים,ללא סוכר ,מערבבים עם השוקולד ומתקבל מוס.

3. מרטיבים ביסקויטים בנס קפה או בחלב ומסדרים בתבנית מרובעת.שופכים את המוס על הביסקויטים.

4. מניחים שכבת ביסקויטים נוספת.מקציפים את השמנת המתוקה+סוכר וניל ושופכים על הביסקויטים.

5. שמים את הסוכר בסיר נמוך על אש קטנה, עד שנמס ומקבל גוון חום בהיר (אסור לערבב עם כף ובשום אמצעי אחר!!אלא רק לנער את הסיר במהלך חימום הסוכר! עד שנמס ונהיה נוזלי, ערבוב הסוכר בכף מקלקל את המרקם הנוזלי), מוסיפים את האגוזים ומיד אחר כך שופכים הכל על משטח משומן. כשזה מתקשה מכניסים לשקית ניילון, שוברים ומפזרים על העוגה.

*העוגה טעימה מאוד, והיא הרבה יותר טעימה יום אחרי.

בהצלחה ובתאבון :) לחצו על התמונה להגדלה

לחם ביתי

מתכון להכנת לחם בית מושלם כמו שצריך לכל מטרה שתרצו

חומרים

1 ק"ג קמח
30 גרם שמרים
כף אחת של סוכר
כף אחת של מלח
3 כוסות מים פושרים
2 כפות שמן

אופן ההכנה

מערבבים את כל החומרים יחד, ללוש עד שמתקבלת עיסה אחידה של בצק.
מביאים את הבצק לצורתו ומניחים אותו בתבנית התנור.
מכסים את הבצק כשעה בשמיכה או מפית גדולה עד לתפיחה.
לאחר כשעה שהבצק תפח שמים בתנור בטמפרטורה של 200 מעלות במשך כחצי שעה או עד שהבצק השחים.

בתאבון... :)
מצורפות תמונות טעימות להמחשה-לחצו עליהם להגדלה


מראה הבצק לאחר התפיחה לפני כניסתו לתנור





היישר מהתנור חם חם

פריך וטעים

OLED - הדור הבא במסכים הדקים

שוק המסכים הדיגיטליים תופס וצובר תאוצה, תוך תקופה קצרה נוספים חידושים למסכי ה- LCD ופלזמה ואנו נחשפים יותר ויותר להמצאות חדשות וביניהם הדור הבא של המסכים החדשים, הכירו את ה- OLED.

טכנולוגית ה- OLED חדשה יחסית ונמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים.
פירושה בראשי התיבות באנגלית Organic Light-Emitting Diode ובשפה העיברית צגי לד אורגני - דיודה פולטת אנרגית אור העשויה מחומר אורגני.

בטח שאלתם את עצמכם מהי דיודה בכלל וההסבר הוא מאוד פשוט.
דיודה היא
מנורת ה- LED שאנו מכירים מחיי היומיום, LED - Light emitting diode, הינה התקן מוליך למחצה אשר פולט אור לא קוהרנטי (אחיד) בספקטרום צר. שימושי תאורת ה- LED תופסים תאוצה רבה בשימושים מגוונים כמו למשל פנסים, נוריות ביקורת, גלאים וכו` ויתרונותיו הם שהוא עמיד בזעזועים, אורך חיים די ארוך, ונצילות גבוהה.

לאחר שהכרנו את מנורת ה- LED העתידית להמצא גם במסכים הדקים החומר האורגני גם הוא בשימוש במסכים אלו ואסביר מהו.
חומר אורגני הינו תרכובת המכילה את היסודות פחמן ומימן הקשורים זה לזה וניתן לספק תרכובות אורגניות שונות במספר עצום המתבטא במיליונים (להרחבה לחצ/י "חומר אורגני").

לאחר שהזכרתי בפירוט את מרכיביו העיקריים של מסכי ה- OLED אפרט את מבנה המסך.
טכנולוגית ה- OLED פולטת אור כאשר מעבירים דרכה זרם חשמלי, החומר מודפס בתהליך מיוחד על שכבה דקה של חומר פולימרי.
לעומת מסכי ה- LCD ה- OLED אינו זקוק לתאורה אחורית כמו בצגי LCD ולכן תצרוכת החשמל של צגים אלו נמוכה משמעותית ואינה פולטת חום לעומת מסכים דקים אחרים, איכות התמונה במסך יותר איכותית, תהליך ייצור קל, מהירת תגובה, וקלת משקל. כמו כן טכנולוגיה זו מאפשרת ייצור צגים דקים יותר המתבטאים במ"מ בודדים בהשוואה למסכי פלזמה ו- LCD המאופיינים כעבים יותר בשל תאורה אחורית בגב המסך.
הניגודיות במסכים אלו היא מרשימה,ומאפשרת להציג את רמת השחור בתמונה בצורה מדהימה וטבעית ככל האפשר וללא קושי ואפילו אפשר להגיע לניגודיות 1:1000000 אחד למיליון בקלות רבה בהשוואה למסכים מהדור הנוכחי המציגים רק 1:20000 ב- LCD.

תהליך הייצור של מסכים אלו מתבטא בהדפסה של שני שכבות פולימריים מוליכי חשמל המונחות בין שני לוחות מוליכים דקים שהם אנודה וקטודה.האנודה מורכבת מתחמוצת אינדיום ובדיל שקופה, כאשר מפעילים מתח נמוך הקתודה העשוייה בצבעי אלומניום יוצרת תנועה של מטענים חשמליים(זרם) העובר דרך שכבת הפולימר לאנודה וכך מביא לפליטה של אור לעבר המסך.
(ראה הרחבה מאתר ויקיפדיה)

חסרונותיה העיקריים של צגים אלו הם אורח חייהם המתבטא בזמן מועט של יציבות עמידות החומרים האורגניים לעומת מסכי LCD(החברות טושיבה ופנסוניק התגברו מעט על בעיה זאת והגיעו לפריצת דרך בתחום), זאת ועוד הם רגישים לקרינת UV ומחום, ויציבותם המעטה של התאים היוצרים את הצבע.

נכון להיום השימוש העיקרי במסכים אלו הם במכשירי הסלולאר וגאדג`טים קטנטנים למיניהם, ייצור צגים אלו לרוב היא בין 2 ל- 7 אינץ` מפני שהייצור עדיין יקר אך ללא דאגה, בעתיד הבעיה תיפתר ובקרוב יוכלו גם לייצר צגים אלו בכל הגדלים, הכל עניין של זמן.

בשנת 2007 חברת סוני הייתה הראשונה להביא לשוק צגים אלו למכירה בגודל 11 אינץ` בעובי 11 מ"מ הנמכרו המחירים מופקעים.

לסיכום
נראה שלטכנולוגית ה- OLED יש עתיד בטוח בתחום הצגים ובכלל,למי שקונה בימים אלו המחיר עדיין לא זול, היא עדיין בחיתולים ולא צריך למהר לקנות. ויתכן שבעתיד הלא כל כך רחוק הם יחליפו את צגי ה- LCD ופלזמה לדורותיהם ויתפסו מקום חשוב בתחום המסכים בדבר הלוהט הבא, חכו ותראו.

מהי רמת ה- SAR בנייד שלך? הקליקו ותגלו



הסלולרי ואנחנו-אחד הרומנים הכי נחשקים ומדוברים אך רצוי גם להזהר ממנו!
השימוש בקרב מכשירי טלפון סלולרי גדל עם הזמן,תופס תאוצה ומשמש דבר חיוני לכל בן אנוש בכל העולם כולו.

מכשירי הטלפון הנייד הפכו לדבר חשוב שאיננו יכול להעלם כך סתם משגרת הימיום, הוא מציל חיים, פותר בעיות בזמן, ומביא להתייעלות מירבית אך אפשר לצמצם את השימוש בו במידת האפשר, בדומה לתאונות דרכים-זה שיש כל הזמן המון תאונות לא אומר שלא ננהג יותר כי אי אפשר בלי לנהוג, חלק מהחיים עצמם.

מהו SAR?
הטלפון הסלולארי שלנו פולט קרינה בלתי מייננת, הוא מפיק אנרגיה שמועברת בסופו של דבר אל גופו של המשתמש.
השימוש בטלפון הסלולרי יוצרת קרינה המועברת אל ראשו של המשתמש באמצעות גלי רדיו שהגוף או הראש סופגים, ספיגה זאת נקראת SAR שפירושו קצב ספיגה סגולי (Specific Absorption Rate) המתאר את כמות האנרגיה הנספגת ליחידת מסה של חומר ביולוגי הנמדד בואט לק"ג או במילי ואט לגרם, או במילים אחרות SAR זהו מספר המציג לנו כמה קרינה הטלפון פולט.

בדיקות רמת ה- SAR במכשירים סלולאריים נבדקות במעבדות ייחודיות ברחבי העולם הקיימות במספר מצומצם.

רמת ה- SAR המותרת לפי התקן האירופאי הוא 2 ואט לק"ג ולפי התקן האמריקאי רמת ה-SAR המותרת היא 1.6 ואט לק"ג כאשר כל בדיקות אלו הם לפי 10 גרם של רקמה.

יצרני הטלפון הסלולרי חייבים להציג על כל מכשיר שהם מוציאים לשוק את רמת ה- SAR (קרינה) של אותו מכשיר בעלון השימוש של המכשיר בתנאים מחמירים, זאת אומרת רמת SAR יכולה להשתנות בהתאם לסביבה שבו נמצא המכשיר, ככל שהמכשיר משדר (פולט קרינה) בהספק נמוך כך גם רמת ה- SAR נמוכה, אם למשל אדם המשתמש במכשיר נמצא במקום שבו הקליטה חלשה המכשיר שברשותו יתאמץ יותר, יפלוט יותר קרינה משמע רמת ה- SAR באותו רגע תגדל בהתאם להספקו של המכשיר ויכולה להגיע עד לרמת ה- SAR המקסימלית שהמכשיר יכול לפלוט וכך להיפך, אם תנאי הקליטה טובים רמת ה-SAR תקטן וכך המכשיר יפלוט פחות קרינה.

לפירוט בהרחבה ניתן למצוא באתר
המשרד להגנת הסביבה שעזר לי בהצגת נתונים אלו.

כמו כן רמת הקליטה שהטלפון הנייד ישדר תלויה לרוב בכמות האנטנות שישנה סביבו ובעומס על הרשת.ככל שהכמות גדלה כך תגיע פחות קרינה לגופו של המשתמש אך יש גם הגבלה מסויימת להמצאותו של המשתמש במרחק סביר מאנטנות של חברות הסלולר שגם הם פולטות קרינה ברמה מסויימת ולכן צריך לקחת בחשבון גם את הקרינה הנפלטת מאנטנות אלו.

מומלץ גם להרחיק את המכשיר מראשו של המשתמש באמצעות דיבוריות, שליפת אנטנה במשך השיחה וקיצור זמן השיחה.

בקישור הבא באמצעות המשרד להגנת הסביבה תוכל/י להעזר במיקום האנטנות הקרובות לביתכם
למידע על מיקום מעודכן של אנטנות מוקדי שידור סלולארי פעילים ברחבי הארץ לחצ/י כאן
ומי שלא מסתפק יכול להעזר גם בקישור הנוסף:
לאיתור אנטנות באמצעות נענע 10-
לחצ/י כאן

לסיכום-מומלץ לקנות מכשיר שרמות ה- SAR שלו כמה כמה שיותר נמוכות, נתוני ה-SAR הנמדד של מכשיר מסויים לפי היצרן הינו הרמה המקסימלית שהמכשיר יכול להגיע ויכולה להשתנות בהתאם למיקום המכשיר ופריסת האנטנות כמו שציינתי קודם.

טיפ קטן וחשוב-לא להתפטות ישירות ולקנות מכשירי סופר מולטימדיה המציעים אין ספור שכלולים והמצאות חדשות, מכשירים אלו יכולים לפלוט קרינה גבוהה לכן לפני כל החידושים והשיכלולים רצוי לבדוק את רמת הקרינה של המכשיר.

בקישורים הבאים תוכלו לבדוק ולהשוות לפי המכשיר שברשותכם או לפני קניית מכשיר חדש את נתוני ה- SAR המתאימים לאותו מכשיר שאותו הינכם רוצים לבדוק ולפי כך לקחת בחשבון את הפרמטר הזה ולהפעיל שיקול דעת בבחירת סוג המכשיר והיצרן שיהיה ברשותכם, וכמובן למי שרוצה לדעת נתוני קרינה(SAR) למכשיר שכבר קיים ברשותו.

עוד בנושא זה מצורף קישור על עמדת האגודה למלחמה בסרטן בנושא קרינה מטלפונים סלולאריים-
לחצ/י כאן

בנוסף לקרינה המושפעת ממכשירי הסלולר מומלץ להרחיק את שנאי מטען החשמל של המכשיר מגוף האדם-
לכתבה המלאה מאתר YNET לחצ/י כאן

מקום ראשון כרגע לפי עריכת מאמר זה בקרינה סלולרית היא אום אל פחם-
לפי אתר YNET

עוד על קרינה בהסבר המביא רופא ילדים לחצו כאן

למאמר שפירסם ויקיפדיה של גוגל המסביר את הקשר בין קרינת טלפון סלולרי ובריאות לחצו כאן


והעיקר, שיהיה לבריאות

מה רק ישראלים עושים?

* רק ישראלי יכנס ברוורס לרחוב עם שלט "אין כניסה".

*רק ישראלי ייקח איתו פלאפון גם כשהוא יורד רקלרגע לשפוך את האשפה.




*רק ישראלי לא ייקח לעולם את העיתון הראשון בערימה.




*רק ישראלי ירעב כל היום כי הוא מוזמן לחתונה בערב.




*רק ישראלי מרגיש שה"דיוטי פרי" זו מילת קסם שמתירהקניות חסרות מעצורים.




*רק ישראלי יכול לשאול: "יש הנחה לחיילים?" גם אם עברו עשרשנים מאז השתחררת מהשירות הצבאי..




*להיות ישראלי זה לחשוב שכל היהודים באמריקה מיליונרים.




*להגיד "אוי שתהיה לי בריא" למי שרוצים שילך לעזאזל.




*לקנות את המכונית של השכן ולהצטער על כך כל החיים..




*להגיד על מכונית איטית שלפניך: "זו בטח נהגת!" ..




*להגיד לילד שלך : "כשאני הייתי ילד לא היה מחשב..."(או "סנייק" , או "דיסק מן" )



* לא להודות שלא הבנתם חצי מילה בהצגה שראיתם בלונדון.




*לדבר באנגלית כדי שהילדים לא יבינו.




*לחשוב שהזכייה שלך בפיס או בלוטו זה רק עניין של זמן.




*לא להבין למה דוגמניות מתחתנות עם שחקני כדור-רגל.




*להגיד כל פעם מחדש שמלכת היופי של השנה ממש על הפנים.




*לפברק כאילו-מילים כששרים שיר בשפה אחרת.




*לא להבין את צירופי המילים בשירים של שלמה ארצי אבל לא לפספסאף דיסק חדש שלו.




*לדפוק בראש עם פטישי פלסטיק ביום העצמאות.



*לחשוב שהפלאפל שאתה מכיר הוא הכי טוב בארץ.




*לבקש מסוכן הנסיעות שלך "מלון בלי ישראלים".




*לזהות בחו"ל ישראלים עוד לפני שהם פותחים ת‘פה ולהתעלם מהם בחשאיות.




*להגיד למתרימים השונים שדופקים בדלת: "אף אחד לא בבית"*לעשות רשימה של הצ`קים שקיבלתם בחתונה....ולא לשכוח "לנקום".




*למחוא כפיים ולשיר "הבאנו שלום עליכם..." אחרי נחיתה בבן-גוריון.




ורק ישראלי, כל ישראלי, בטוח שהוא יודע יותר טוב מראש הממשלה מה צריך לעשות...


נכתב ע"י הבלוג של צוות פנאי פלוס+ - לכניסה לחצ/י

כל מה שלא ידעתם על מוצר חדש,חדיש או מחודש

קניתם מוצר חדש כלשהו באינטרנט או בחנויות? תתחדשו!, או תיתישנו....

רבים מאיתנו אינם מודעים למוצרים אשר חודשו ונמכרו להם ללא ידיעתם כאשר המוצר למשל במצב מצויין באריזתו המקורית המוכרים אינם טורחים לידע אתכם, אורזים אותו שוב כאילו כלום לא קרה ומוכרים אותו כמוצר חדש לכל דבר.

כאשר גילינו במודע או ללא ידיעתנו שהמוצר "מחודש" הדבר העיקרי והנסתר הוא שאיננו יודעים לחלוטין איפה הוא היה קודם, מה עבר עליו ואופן השימוש בו והאם משה מבת ים או רחל מבאר שבע החזירו את המוצר בגלל פיקסלים שרופים, אי התאמה לגודל המזנון או הסלון, וחוסר סיפוק מהמוצר אשר קנה וכו`...

נעשה קצת סדר

מוצר חדש- לפי ההגדרה הוא מוצר שלא נעשה בו שימוש והגיע באריזתו המקורית היישר מהיצרן.

אז בעצם מהו מוצר מחודש?

1. מוצר שהוחזר מהלקוח
סעיף זה הוא הנפוץ ביותר מהסיבה שהחוק מאפשר להחזיר כל מוצר חדש עד 14 יום לאחר הקניה.
מוצר זה חוזר חזרה ליבואן או לחנות שממנו נקנה ומוצע למכירה מחדש.

2. מוצר שנתגלו בו פגמים עקב מראה חיצוני
בדרך כלל מוצרים הנפגעו קוסמטית הם מוצרים שאריזתם נפגמה עקב הובלה לקוייה או פגמים קלים מאוד במראה המוצר יכולים להביא ליבואן או החנות למכור אותו במחיר נמוך יחסית למכירו הנקוב למרות שהוא חדש לחלוטין.

3. מוצר מתצוגה או הדגמה

מוצר שעבד העומד בתצוגה של החנות שעות רבות ואיבד לא מעט מאיכותו ואורך החיים שלו.
כאן זהו הזמן לבדוק אם המוצר קיבל אבק ולכלוך, שריטות, או שינוי בצבע גימור המוצר(פגם בצבע)

4. מוצר מתוקן

מוצר זה מגיע מהלקוח עקב תקלה שנגרמה למכשיר. יבואנים רבים מציעים ללקוח מוצר במקום המקולקל לשיפור השירות במקום לחכות זמן רב עד שיתוקן ויחזור ללקוח.
במקרים מסויימים מוצר חדש שנקנה והתקלקל עד שבועיים מהיום שקנה אותו יעדיף הלקוח להחזיר אותו ולקבל בתמורה מוצר חדש במקום.
מכשירים אלו מגיעים לשירות היבואן ושם הוא עובר "אוברול" (overall)- המוצר עבר ניקוי יסודי, במקרים מסויימים נארז באביזרים חדשים והחליף קופסא, הוחלף הפנל החיצוני של המוצר (הפלסטיק שעוטף את המוצר),תוקן מתקלות שונות, כל זה ועוד רק כדי שהמוצר יקבל פנים חדשות, מראה אסטטי "וחדש" במידת האפשר.

כמו כן ישנו הבדל משמעותי בין מוצר שחודש במפעל או לחילופין אצל היבואן מהסיבה שכל אחד מבצע חידוש למוצר ברמה אחרת ולפעמים יתכן מצב שבו היבואן איננו מתואם עם המשווק ולכן אם הוחזר למשווק מוצר והוא הוציא אותו שוב למכירה כמחודש היבואן חייב לדעת מפני שברגע שישנה תקלה מסויימת במוצר והוא נשלח ליבואן היבואן מסביר שהאחריות כבר אינה בתוקף כי אצלו נרשם שהמוצר נמכר כבר לפני שנה ויותר

בהתאם לכך ראוי לציין שמדובר במוצר משומש לכל דבר שעבר תהליכי חידוש מסויימים.

5. המילה
Refurbished (לחצו על המילה לפירוש באנגלית בויקיפדיה) חייבת להיות על פי חוק מסומנת על מוצר מחודש, חפשו לוודא באריזת המוצר את המילה(לאלו שרכשו חדש מקווה שלא תיתקלו בה) וכך תדעו שמדובר במוצר "מחודש".

שימו לב
לאלו הרכשו מוצר חדש ודאו שכל החוטים למיניהם, מתאמים וכו` ארוזים בתוך הניילון ביחד עם הוראות ההפעלה באריזה מקורית ולא מסורבת ומבולגנת שתעורר חשד, אם מצאתם את הבטריות בתוך השלט ולא בנפרד גם זה יעורר חשד גדול לשימוש המוצר.

הזהרו מקניית מוצרים מעודפים, לרוב מוצרים אלו מוצעים בהנחות משמעותיות והם מוצרים ישנים יותר מדגמים קודמים.

מוצרים מחודשים עלולים להתקלקל יותר מהר משמע יזדקק לשרות רב בזמן האחריות
ודאו שנותן השירות על המוצר הוא אמין וידוע ולא אחד שיפשוט רגל ולכו תדעו למי לפנות....

לסיכום
שימו לב מה אתם קונים, מי שרוצה לחסוך כסף של עד 30 אחוז הנחה ימצא את מקומו במחודשים תוך לקיחת סיכונים העלולים להגרם בזמן שימושו של מוצר זה.
הפעילו שיקול דעת וחישבו כמה פעמים בקניית מוצרים מחודשים ואל תהססו לרגע לפנות למוכר או ליבואן לטיפול או החלפה אם דבר מסויים מעורר חשד, אל תאמינו לכל מה שהמוכר אומר בחנות והעיקר דעו-בקניית מוצר מחודש צריך הרבה הרבה מזל.

קישורים מומלצים
למידע רשמי-צו מוצר "מחודש" ממשרד התעשיה המסחר והתעסוקה על תקנון המוצר המחודש
לחצו כאן.

הסבר חוק הגנת הצרכן בנוסח המקורי-
לחצו כאן.

סלט ההפתעות


סלט מפתיע בטעמו...כל ביס טעם שונה...

חומרים

חצי חבילה גדולה קנויה של עלי בייבי או חבילה קטנה שלמה

חותכים לריבועים 2 פירות שונים,המומלצים - אפרסק, תפוח, אגס, ומנגו

אשכול ענבים קטן

100 גרם חמוציות

רוטב סלט להכנה

4 כפות שמן קנולה
כף אחת של דבש
3 כפות מיץ לימון

מערבבים היטב את הרוטב ומוסיפים לסלט, מערבבים הכל בעדינות ומוכן להגשה.

בתאבון!!

עוגת קווקר וקוקוס

מתכון מומלץ, פשוט להכנה ובריא.

מרכיבים

1 וחצי כוס קמח
1 כוס סוכר
1 כוס קוקוס
1 כוס שיבולת שועל
125 גרם מרגרינה
חצי כפית סודה לשתיה
1 כף דבש

אופן ההכנה

שמים בסיר את המרגרינה, סודה והדבש.
כאשר הכל נמס שופכים את יתר החומרים היבשים ומערבבים היטב. לאחר מכן שופכים בתבנית מלבנית בגודל של 40/30 ומהדקים היטב לתבנית עם היד(מומלץ להדק כי אם לא העוגה עלולה להתפרק)

שמים בתנור כ- 15 דקות עד לקבלת צבע זהוב שחום, לאחר שמוכן חותכים לריבועים את העוגה כאשר עודנה חמה.

זהירות, העוגה בצדדים מתפוררת.

כדי לראות תמונה מוגדלת יש ללחוץ עליה

העוגה לאחר יציאתה מהתנור



אנטי פסטי

מתכון קל להכנה וממש טעים!!

אופן ההכנה
בוחרים ירקות וחותכים אותם לרצועות
הירקות הממולצים- חצילים, בטטות, גמבות, פלפלים, קישואים, וגזר.


מסדרים כל ירק בנפרד בתבנית תנור גדולה על נייר אפיה ומפזרים על הירקות שמן זית, אורגנו, מלח גרוס, פלפל גרוס, ומכניסים לתנור בטמפרטורה של 200 מעלות עד לקבלת צבע שחום.

ישנה אפשרות שירקות מסויימים לא יהיו רכים ואפויים מספיק ולכן יש צורך להפריד את הירקות האפויים מאלו שעוד לא הספיקו להיות רכים ולהכניס רק אותם להמשך אפייה.

בתאבון!
לחצו על התמונה להגדלה

בורקס בשר תורכי

היישר מהמטבח של אורנה בהלול

מרכיבים להכנה

1 קילו בצק עלים מגולגל(הבצק המגולגל נוח יותר לעבודה)
חצי קילו בשר טחון
1 בצל קצוץ מטוגן
תיבלון במלח, פלפל, פפריקה, וכמון

מערבבים היטב את הבצל הקצוץ והבשר הטחון ומתבלנים עם כפית אחת של מלח, רבע כפית פלפל שחור, רבע כפית פפריקה, ורבע כמון.

אופן ההכנה

מרדדים את הבצק דק דק, קורצים עיגולים באמצעות כוס ושמים כפית אחת של בשר מתובל במרכז כל בורקס וסוגרים היטב.
מורחים ביצה טרופה על הבורקס ועליה מפזרים סומסום.

מכניסים לתנור בחום בינוני, כ- 175 מעלות במשך כחצי שעה עד שהבורקס מקבל גוון זהוב חום.

ב-ת-א-ב-ו-ן !


לחצו על התמונות להגדלה

לפני הכניסה לתנור

לאחר שיצא מהתנור

עוף ממולא באורז וצנוברים

מתכון להכנת עוף ממולא היישר מהמטבח של אורנה בהלול

אפרט את אופן ההכנה ותוך כדי את המרכיבים:

לוקחים עוף בינוני שלם, מנקים היטב ומורחים את העוף היטב מבפנים ומבחוץ בכפית אחת של מלח, פפריקה, וחצי כפית פלפל שחור.

אופן הכנת האורז הממולא
כוס אחת אורז שטוף, מטגנים ב- 2 כפות שמן בצל קצוץ עד לקבלת גוון זהוב ומוסיפים את האורז השטוף, ממשיכים לטגן קלות את האורז מוסיפים כוס ו- 3/4 מים, כפית מלח, רבע כפית פלפל שחור ו- 2 כפיות אבקת מרק עוף. מרתיחים את הכל, לאחר שרתח מחלישים את הגז ומבשלים כ-20 דקות עד שהאורז מוכן.
טיפ- לאחר הכנת האורז מומלץ לשים מגבת מתחת למכסה הסיר וכך כשהאורז מתקרר המגבת תאסוף אליה את הנוזלים המיותרים הנפלטים מהאורז.

חוזרים לעוף
מוסיפים כ-100 גרם צנוברים קלויים וממלאים את העוף באורז שהוכן קודם.
מעמידים את העוף על הגרון וממלאים עם כף בתוך החלל של העוף וגם בין עור העוף לחזה העוף ממלאים גם באורז-דבר הנותן טעם מיוחד יותר לאורז (וגם כדי לנצל את כל כמות האורז שהוכנה ממלאים גם מתחת לעור של חזה העוף) ולבסוף סוגרים את העוף עם קיסמי שיניים.
מכניסים לתנור בחום של 175 מעלות למשך שעה וחצי עד שעה ו- 3/4 עד שהעור נהיה שחום ואפוי.
לאחר הוצאת העוף מהתנור גוזרים במספרי עוף את חתיכת העוף השלם לחלקים ומוציאים בזהירות את מילוי האורז לתוך כלי נפרד ומגישים חם לשולחן.
ניתן גם להגיש את העוף הממולא ביחד עם האורז לפי בחירה.

בתאבון!

להגדלה לחצו על התמונות

ב-ת-א-ב-ו-ן !

יאמייייי(שימו לב לאורז הממולא מתחת לעור!)

טיפ מומלץ לחישוב חשבון החשמל באמצעות המונה הביתי

הגיע חשבון החשמל הביתה?כולם נבהלו? מעכשיו אפשר לדעת חשבון חשמל עדכני בכל רגע נתון שתרצו בעזרת חשבון פשוט.

כמה מאיתנו ורובנו ראוי לציין נבהלו מחשבון החשמל שהגיע להם בסוף החודש?אני בטוח שלפחות פעם אחת קרה לכם הדבר....
תעריפי החשמל בארץ די גבוהים-נכון לעכשיו 57.50 אגורות כולל מע"מ לתעריף הביתי נכון לעריכת מאמר זה לפי אתר
חברת החשמל והיד עוד נטויה(תעריפי החשמל תלויים במיחירי הנפט המשתנים מפעם לפעם)

כולנו מנסים לצמצם את צריכת החשמל (אני מקווה שבאמת כולנו...:)) אך לא כולנו באמת יודעים כמה הם צרכו וכמה הם ישלמו נכון לכל רגע נתון שהם ירצו.
חשבון החשמל כאמור מגיע לאחר חודשיים מחשבון החשמל שקדם לו אך אם תרצו לדעת כמה אתם צריכים לשלם לחברת החשמל לאחר חודש?או לאחר חצי חודש?או חודש וחצי?או בכל יום שתרצו במהלך החודשיים...
מידע זה יכול לחסוך מאות שקלים בחודש, חוסך בחשבון החשמל, ונותן שליטה מלאה בהוצאות ובצריכה.

טיפ זה באחריות המשתמש בלבד-ילדים במיוחד הזהרו ואל תבצעו שום פעולה או העזרו בהורים-חשמל מסוכן!

אז נתחיל....קודם כל רצוי לדעת איפה נמצא הארון חשמל בביתכם(הזהרו מחוטים גלויים ואל תגעו בשום דבר שאינכם יודעים-חשמל מסוכן ועלולים להתחשמל!ומי שנתקל בקשיים בהגעה לארון שבתוכו שעון צריכת החשמל כגון חוטים מסורבלים וגלויים וכו` מאמר זה אינו מתאים לו ועדיף שלא יסכן את חייו בגלל זה), לאחר שידעתם איפה השעון נמצא צריך לאתר לאיזה שעון אתם מחוברים(בבית משותף), בבית פרטי הדבר יותר קל מאחר שבכל בית פרטי ישנו בדר"כ שעון בארון חשמל הצמוד אליו השייך לחברת החשמל.הדבר השני הנחוץ הוא חשבון החשמל האחרון שקיבלתם (במקרים מסויימים עלולים להתרחש עיכובים בהגעת חשבון זה מגורמים שונים כמו רשות הדואר למשל), ללא החשבון העדכני האחרון שקיבלתם אי אפשר לדעת את מצב החשבון לחודשיים הבאים מאחר שבחשבון האחרון ישנם נתונים לגבי קריאת מונה נוכחית שבוצעה על ידי חברת החשמל כאשר ביצעה את תשלום חשבון החשמל האחרון שנשלח אליכם הביתה.
במידה והחשבון מתעכב יתר על המידה ואתם רוצים לדעת כמה חשמל צרכתם עד כה, ניתן למצוא את קריאת המונה הנוכחית באמצעות אתר חברת החשמל וכניסה לשרות למנויים רשומים.
מי שלא רשום ורוצה להרשם לאתר החברה מצורף קישור-לחצו כאן

אלו הנתקלים בקשיים כדי לאתר ספציפית את השעון אליהם שייכים יכול להעזר במספר מונה אשר מופיע בראש חשבון החשמל (מצורף תמונה להמחשה)או בהפעלת מכשיר חשמלי הצורך כמות חשמל מספקת כדי לבדוק את סיבובי השעון יתר על המידה וכך לאתרו.
בדרכ" אין קושי בהגעה לשעון החשמל שלכם אך יש גם את אלו שיוצאים מהכלל....

ילדים הזהרו!מאמר זה נועד לאנשים מבוגרים ממכם!

כעת כשידענו איפה השעון השייך לביתנו והחשבון חשמל האחרון בידנו אפשר לדעת בפעולת חיסור והכפלה כמה אנחנו חייבים לחברת החשמל ברגע זה....זה יותר פשוט ממה שחשבתם

זכרו את קריאת המונה הנוכחית המצויינת בצד השני של דף חשבון החשמל שלכם(זהו המספר האחרון והגבוה ביותר שחברת החשמל השתמשה בו לצורך חישוב חשבון החשמל-ממספר זה והלאה מתחיל החשבון החדש הנשלח חודשיים ע"י חברת החשמל)
קחו דף ועט ורישמו את המספר המופיע בשעון ארון החשמל שלכם(מספר זה הוא קריאת המונה העדכנית ביותר)

ביצעו פעולת חיסור-קריאת מונה הנוכחית לפי חשבון החשמל פחות קריאת מונה המופיע בשעון החשמל שלכם,
התוצאה שקיבלתם היא המספר בקוט"ש שאתם צרכתם(קוט"ש פירושו קילו וואט לשעה)
את המספר שקיבלתם הכפילו ב- 0.57 ש"ח(קוט"ש אחד עולה 57 אגורות ומספר זה משתנה מפעם לפעם), התוצאה שקיבלתם היא הסכום בשקלים שאתם חייבים לחברת החשמל בחשבון הבא שיגיע אליכם הביתה!(למספר זה צריך להוסיף את דמי התשלומים הקבועים לחודשיים ולמי שיש קנסות, פיגורים וכו` צריך להחשיב גם את זה),
חישוב זה אינו מדוייק במידת האגורות המדוייקות שיופיעו בחשבון הרשמי אך מדוייק מספיק כדי לדעת כמה חשבון חשמל פחות או יותר עלולים לקבל. בחישוב שלי, מספיק כדי לשלוט בהוצאות ודיי מדוייק.

ישנם בתי מגורים מעטים כמו ישובים מרוחקים וכו` המקבלים חשבון חשמל מוערך כל חודשים מקושי של מיקום הבית בארץ או תנאים אחרים המקשים על חברת החשמל לשלוח חשבון עדכני לכן חישוב זה לא יהיה מדוייק עבורו.

כך כל פעם שתרצו לבדוק כמה צרכתם תבצעו את אותה פעולת חיסור של הקריאה הנוכחית פחות הקריאה הרשומה בשעון החשמל.

לתעריף העדכני ביותר כמה עולה קוט"ש לשעה לחצ/י כאן(מידע מאתר חברת החשמל)

כמו כן חיסכון בחשבון החשמל גורם לפחות שיבושים, אספקה יותר סדירה בחשמל ולסביבה נקייה יותר.
מצורפת תמונה של חשבון החשמל אשר סימנתי בה את הפרטים הנחוצים, למי שמתקשה מוזמן לפנות אלי.

זהו, עכשיו אתם יודעים ונשארים מעודכנים בהוצאות חשבון החשמל שלכם שלא תגידו שלא ידעתם...:)
ניפגש שוב במאמר הבא...אסף בן הרוש


להגדלה לחצ/י על התמונה
קריאה נוכחית(מה שמוקף בעיגול הגדול) פחות הקריאה שמופיעה בשעון תביא לצריכה המדוייקת בקוט"ש