מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום רביעי, 24 בספטמבר 2008

חוויות מניו זילנד (New Zealand)-עולם של גן עדן

בחרתי לשתף אתכם, ב- 4.4.2007 התחיל המסע לניו זילנד שכלל בין היתר גם את המדינות אוסטרליה ויאטנאם לאוס ותאילנד אך כאן אפרט רק את ניו זילנד ובהמשך גם את המדינות הנוספות

בתור התחלה קבלו עובדות קצרות על ניו זילנד
ניו זילנד היא מדינת איים בדרום-מערב האוקיינוס השקט המורכבת משני איים גדולים ("האי הצפוני" ו"האי הדרומי") ומספר איים קטנים יותר. היא נקראת אאוטארואה (Aotearoa) במאורית, שפתם של ילידי המקום. ניו זילנד ידועה כמדינה מבודדת - שכנתה הקרובה ביותר, אוסטרליה, רחוקה ממנה למעלה מ-1,500 קילומטרים. שכנותיה הקרובות ביותר מצפון הן קלדוניה החדשה, פיג`י וטונגה.
בניו זילנד חיים כארבעה מיליון תושבים על שטח של 268,680 קמ"ר. שפתה הרשמית בפועל היא אנגלית. המתיישבים הראשונים בה היו המאורים, אנשים ממוצא פולינזי כהה עור.
בירת ניו זילנד היא ולינגטון, והעיר הגדולה ביותר היא אוקלנד (כ-1.3 מיליון תושבים).
ניו זילנד חברה ב
חבר העמים הבריטי ומבחינה רשמית ראש המדינה היא מלכת בריטניה, המיוצגת בידי המושל.

אפרט נקודות חשובות בזמן שהותי בניו זילנד
המאפיינים העיקריים הבולטים ואלו שעושים את ניו זילנד מיוחדת הם הנופים הציוריים ועוצרי הנשימה, הכבשים בכל מקום, האגמים, החופים, הקווי-עוף החייה רק בניו זילנד,המאורים-תושבי המקום, והאנשים המסורים והנחמדים החושקים לתת עזרה.
בניו זילנד הייתי כחודשיים, התחלתי מהאי הדרומי ומשם דרך מעבורת לאי הצפוני, השכרנו אוטו(אני וחברה שלי)-להשכיר אוטו זאת האופציה הנוחה ביותר לטייל שם מפני שאוטובוס ואמצעי תחבורה אחר לא מגיעים לכל המקומות, האטרקציות והמחיה טיפל`ה יקרות אבל שווה כל אגורה-אין נוף שתראו הדומה לזה בניו זילנד, ישנו באוטו כמעט כל התקופה שהיינו שם למעט הטרקים והלילות הבודדים שישנו באכסניות
חובה לעשות את הטיולי יום המופיעים שם וכל זה בעזרת חנויות ה- i- information המופיעים בכל עיר או עיירה שתעברו בה(מי שנוסע), הטראקים העיקריים שעשיתי הם הקאפלר אייבל טזמן וטונגרירו שהם בין הטראקים הכי יפים בניו זילנד כולה.הופעת המאורים ברוטרואה (האי הצפוני)היא בין ההופעות שאסור לפספס שם למי שעובר באזור וכמו כן גם את המעיינות החמים שבקרבת האזור.

ישנם מטיילים הבוחרים להתאכסן אצל חברי ה- HIT שהם נוצרים אוהבי יהודים המארחים אותם באהבה רבה שגם זה מומלץ לעשות אך לוקח יותר זמן למי שמוגבל בזמן הטיול.
עונת הקיץ החמה בניו זילנד היא בין נובמבר לאפריל שאז מתחילה העונה הקרה יותר וביוני ישנו שלג-אני הייתי בתחילת העונה הקרה, היה קר ורוב הימים היו שמש אבל לא היה שלג.
ריכזתי את הפעילויות העיקריות שעשיתי(גם בתמונות), מי שרוצה יכול לשתף כאן את החוויות שלו בארץ המופלאה הזאת
המידע הרב אודות מקומות אלו ואחרים בניו זילנד נעזרו מהספר של לונלי פלנט המצויין שעזר לנו רבות בטיול.
מכאן אפרט בהרחבה...קראו בסבלנות אלו מקומות עיקריים וחשובים לאסור לפספס אותם
התחלתי באי הדרומי....
אז ככה קודם כל בכרייסצרץ עצמה אין כל כך מה לעשות יש כנסיה נחמדה וגן יפה אבל לא וואו להמשיך...
מתחילים לרדת דרומה דרך מדהימה הכל ירוק ומלא כבשים ומים.עברנו בעיר שנקראת אקרואה ללילה אחד ולאחר מכן המשכנו, בדרך יש אגם טיקפו ממש יפה מים כחולים ומשם ממשיכים לאגם פוקאקי אגם מדהים עם מים בצבע טורקיז הנוצרים ממי שלגים... בהמשך לאגם יש את הר קוק מומלץ לברר מזג אוויר לפני כי עלול להיות גשום גם בקיץ, ממש יפה שם אבל אנחנו נפלנו על יום גשוםוגם בגשם נהנינו. הנסיעה להר קוק היא הלוך חזור.

משם המשכנו לעירה שנקראת אומרו יש שם רק פינגווינים. בהמשך דרומה יש את המקום מוטורקי שזה חוף עם סלעים עגולים בטווח של המים ממש נחמד.
משם יש את העיר דניידין ואת חצי האי אוטגו אפשר לוותר אם אין זמן...אם כבר עוצרים אז בדנידין יש את הרחוב הכי תלול בעלום..(מפחיד לראות את זה)
משם חובה חובה חובה לעשות את דרך הקטלינס האיזור הכי דרומי בניו זילנד ואסור לפספס! יש דרך קיצור לא לקחת אותה אלא לעשות את הדרך של כל הצד הדרומי של ניו זילנד עם מלא מלא מקומות מדהימים ביופיים כמו הנחלים,אגמים,ומפלים בצידי הדרך!!!(בין המקומות ישנם את נאגט פוינט,ומפל פורק יוני)

סוף הקטלינס, ממשיכים לטה אנאו שמשם יוצא הרוטברן והקפלר טראק ומשם לאחר מכן ממשיכים למילפורד סאונד הפלגה של שעתים במפרצים חובה! בדרך למילפורד יש כל מיני טרקים קצרים אם יש זמן לעצור במפלי קאזם לא ארוך אבל יפה.(כמובן שיש גם את טראק המילפורד הידוע)

משם ממשיכים לקווינסטאון עיר הספורט האתגרי יש רכבל עם תצפית יפה על כל האזור.
משם ממשיכים לוואנקה יש שם מוזיאון פאזל ממש חביב וקולנוע עם עוגיות טעימות ...
בהמשך לאחר וואנקה ממשיכים לקרחון פוקס, אם רוצים ללכת על הקרח יותר טוב בפוקס מאשר קרחון גוזף... ליד קרחון פוקס יש אגם מטיסון חובה ללכת חובה בזריחה לפני שהמים מתחילים לזוז זה אגם כמו מראה, מדהים!!!

המשכנו לקרחון גוזף ואז העיר גרימאוט מהעיר הזאת מתחילה רצועת החוף המערבי מדהימה הכי יפה בניו זילנד יש כמה מפלים בדרך לעצור והכי חשוב סלעי הפנקייק שצריך לבדוק עם הגאות מתי הם מתפרצים.

משם אפשר לעלות לטרק של איבל טזמן 3 ימים זה מספיק...
אחרי הטראק נוסעים לכיוון פיקטון אך לא לפספס לנסוע בכביש קוין שרלוט, כביש יפה מעל מפרצונים יפים.
משם עוברים לאי הצפוני עם מעבורת מפיקטון לוולינגטון.

באי הצפוני....
וולינגטון סתם עיר גדולה ומשעממת יש תצפית מהר ויקטוריה על כל העיר... בדרך למעלה יש הר געש רדום טראנקי אגמונט יש ממנו נוף ממש יפה.
משם יש את הטראק של הטונגרירו יום אחד זה מספיק וזה טרק ממש ממש יפה שחשוב ללכת אליו במזג אויר טוב. משם עולים לכל האיזור של הפעילות התרמית בדרך יש כל מיני אגמים של מים חמים טבעיים עד לעיר רוטרואה ששם יש הכי הרבה פעילות תרמית ויש שם כפרים של מאורים חובה ללכת לסיור בכפר הכולל ריקודים של המאורים ולהרגיש קצת אווירה שונה מבכל ניו זילנד וכמובן לרחוץ באחד מהמעיינות החמים.
אם יש זמן או לקחת מזרח לחצי האי קורמנדל שיש שם נוף יפה והכי מגניב יש מים חמים טבעיים מבעבעים מתחת לחול וכאשר יש שפל אפשר לחפור בחול בורות של מים חמים שזה ממש אדיר. או שאפשר לקחת לכיוון מערב בטיול יום למערות של התולעים הזוהרות שאפשר גם לראות אותם באי הדרומי.

אם אין זמן להמשיך ישר לאוקלנד כי משם יוצאות כל הטיסות אל מחוץ לניו זילנד...
אם יש זמן אפשר לעלות צפונה מאוקלנד לנקודה הצפונית ביותר בניו זילנד -קייפ ריאנגה ממש יפה שם אבל תלוי בזמן.... בדרך לשם יש דיונות חול וממש כיף להחליק עליהן, כמו כן ישנם גם שני אוקיינוסים שונים בדיוק במקום הזה ישנה התנגשות בין שני הימים ואפשר לראות זאת בים כאשר מגיעים לשם לאזור המגדלור

ולסיכום-תנו לתמונות לדבר בעד עצמן
תגובות ושאלות תתקבלנה בברכה :)
פרטים נוספים על המדינה היפה בעולם-ניו זילנד מומלץ לגלוש לאתר "למטייל" או ללחוץ כאן...

כדי לצפות בתמונות לחצו כאן

לחצו כאן מי שרוצה להמשיך ולראות תמונות נוספות



ניו זילנד


צניחה חופשית ועוד


















2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

הי אסף
רשמת ממש בכלליות על יעדים, תוך שאתה מדלג לגמרי על הרבה מקומות. הטרקים שאפשר לצאת אליהם מקווינסאטון, למשל, ותוך קפיצה מהחוף המערבי של האי הדרומי לאייבל טזמן. בלי אזכורים לארתורס פאס, קהורנגי, נלסון לייקס. שהם בצפון מרכז האי הדרומי בדרך לגולדן ביי (שם נמצא אייבל טזמן).
על הרבה דברים שרשמת כתבת "חובה" "אסור ל..". אני חושב שאין משהו בטיול שהוא חובה. להחליט שטונגרירו ואייבל טזמן זה הטרקים הכי יפים בניו זילנד? מה עם עוד כמה די נחמדים באי הדרומי? עשית את הטונגרירו סירקט של ה 3-4 ימים בשביל לדעת שהוא מיותר ורק יום אחד מספיק?
דרך אגב, ברוטורואה אין כפרים של מאורים. זו תצוגה של איך שהם חיו פעם. הם לא חיים ככה.
מעבר לזה, ההודעה שלך באמת מקיפה את המקומות המרכזיים בנ"ז, גם אם לא מתעמקת בהם יותר מדי.

asafbh אמר/ה...

שלום דקל
קודם כל בכל זאת יש יותר והמון יעדים ממוקדים בניו זילנד שאפשר לציין אותם אך פירטתי את המקומות העיקריים שהייתי בהם ושאני ממליץ.כידוע לך אם בטח היית בניו זילנד יש שם עשרות אגמים שאם אני יתחיל לכתוב על כל אחד אני לא אגמור פה לכתוב לעולם,מי ששוהה שם יודע שקל להסתדר בארץ הזאת וכשבאים לשם גם שומעים מאנשים אחרים על מקומות וגם יש שילוט מצויין וכמובן גם לונלי פלנט את חנויות המידע הנמצאות בכל מקום.
את הטונגרירו עשיתי יום אחד ולדעתי מיותר 3 או 4 במיוחד לאלו שלחוצים בזמן.
ברוטרואה כשנכנסים לסיור בכפר רואים את הבתים שהם חיים בהם וחיו עד היום
ברור שיש מקומות משוחזרים אבל יש כאלו שחיים בתוך הכפר.
לגבי הקפיצה לאייבל טזמן ציינתי לפני שיש את כל רצועת החוף המערבי שמומלץ לשהות שם ולראות את סלעי הפנקייק.
בכל זאת מי שהיה בניו זילנד יש לו המון מקומות להמליץ עליהם,אני אחד מתוך המון שממליץ על המקומות שהייתי...
המשך יום טוב