מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום רביעי, 24 בספטמבר 2008

כל מה שלא ידעתם על מוצר חדש,חדיש או מחודש

קניתם מוצר חדש כלשהו באינטרנט או בחנויות? תתחדשו!, או תיתישנו....

רבים מאיתנו אינם מודעים למוצרים אשר חודשו ונמכרו להם ללא ידיעתם כאשר המוצר למשל במצב מצויין באריזתו המקורית המוכרים אינם טורחים לידע אתכם, אורזים אותו שוב כאילו כלום לא קרה ומוכרים אותו כמוצר חדש לכל דבר.

כאשר גילינו במודע או ללא ידיעתנו שהמוצר "מחודש" הדבר העיקרי והנסתר הוא שאיננו יודעים לחלוטין איפה הוא היה קודם, מה עבר עליו ואופן השימוש בו והאם משה מבת ים או רחל מבאר שבע החזירו את המוצר בגלל פיקסלים שרופים, אי התאמה לגודל המזנון או הסלון, וחוסר סיפוק מהמוצר אשר קנה וכו`...

נעשה קצת סדר

מוצר חדש- לפי ההגדרה הוא מוצר שלא נעשה בו שימוש והגיע באריזתו המקורית היישר מהיצרן.

אז בעצם מהו מוצר מחודש?

1. מוצר שהוחזר מהלקוח
סעיף זה הוא הנפוץ ביותר מהסיבה שהחוק מאפשר להחזיר כל מוצר חדש עד 14 יום לאחר הקניה.
מוצר זה חוזר חזרה ליבואן או לחנות שממנו נקנה ומוצע למכירה מחדש.

2. מוצר שנתגלו בו פגמים עקב מראה חיצוני
בדרך כלל מוצרים הנפגעו קוסמטית הם מוצרים שאריזתם נפגמה עקב הובלה לקוייה או פגמים קלים מאוד במראה המוצר יכולים להביא ליבואן או החנות למכור אותו במחיר נמוך יחסית למכירו הנקוב למרות שהוא חדש לחלוטין.

3. מוצר מתצוגה או הדגמה

מוצר שעבד העומד בתצוגה של החנות שעות רבות ואיבד לא מעט מאיכותו ואורך החיים שלו.
כאן זהו הזמן לבדוק אם המוצר קיבל אבק ולכלוך, שריטות, או שינוי בצבע גימור המוצר(פגם בצבע)

4. מוצר מתוקן

מוצר זה מגיע מהלקוח עקב תקלה שנגרמה למכשיר. יבואנים רבים מציעים ללקוח מוצר במקום המקולקל לשיפור השירות במקום לחכות זמן רב עד שיתוקן ויחזור ללקוח.
במקרים מסויימים מוצר חדש שנקנה והתקלקל עד שבועיים מהיום שקנה אותו יעדיף הלקוח להחזיר אותו ולקבל בתמורה מוצר חדש במקום.
מכשירים אלו מגיעים לשירות היבואן ושם הוא עובר "אוברול" (overall)- המוצר עבר ניקוי יסודי, במקרים מסויימים נארז באביזרים חדשים והחליף קופסא, הוחלף הפנל החיצוני של המוצר (הפלסטיק שעוטף את המוצר),תוקן מתקלות שונות, כל זה ועוד רק כדי שהמוצר יקבל פנים חדשות, מראה אסטטי "וחדש" במידת האפשר.

כמו כן ישנו הבדל משמעותי בין מוצר שחודש במפעל או לחילופין אצל היבואן מהסיבה שכל אחד מבצע חידוש למוצר ברמה אחרת ולפעמים יתכן מצב שבו היבואן איננו מתואם עם המשווק ולכן אם הוחזר למשווק מוצר והוא הוציא אותו שוב למכירה כמחודש היבואן חייב לדעת מפני שברגע שישנה תקלה מסויימת במוצר והוא נשלח ליבואן היבואן מסביר שהאחריות כבר אינה בתוקף כי אצלו נרשם שהמוצר נמכר כבר לפני שנה ויותר

בהתאם לכך ראוי לציין שמדובר במוצר משומש לכל דבר שעבר תהליכי חידוש מסויימים.

5. המילה
Refurbished (לחצו על המילה לפירוש באנגלית בויקיפדיה) חייבת להיות על פי חוק מסומנת על מוצר מחודש, חפשו לוודא באריזת המוצר את המילה(לאלו שרכשו חדש מקווה שלא תיתקלו בה) וכך תדעו שמדובר במוצר "מחודש".

שימו לב
לאלו הרכשו מוצר חדש ודאו שכל החוטים למיניהם, מתאמים וכו` ארוזים בתוך הניילון ביחד עם הוראות ההפעלה באריזה מקורית ולא מסורבת ומבולגנת שתעורר חשד, אם מצאתם את הבטריות בתוך השלט ולא בנפרד גם זה יעורר חשד גדול לשימוש המוצר.

הזהרו מקניית מוצרים מעודפים, לרוב מוצרים אלו מוצעים בהנחות משמעותיות והם מוצרים ישנים יותר מדגמים קודמים.

מוצרים מחודשים עלולים להתקלקל יותר מהר משמע יזדקק לשרות רב בזמן האחריות
ודאו שנותן השירות על המוצר הוא אמין וידוע ולא אחד שיפשוט רגל ולכו תדעו למי לפנות....

לסיכום
שימו לב מה אתם קונים, מי שרוצה לחסוך כסף של עד 30 אחוז הנחה ימצא את מקומו במחודשים תוך לקיחת סיכונים העלולים להגרם בזמן שימושו של מוצר זה.
הפעילו שיקול דעת וחישבו כמה פעמים בקניית מוצרים מחודשים ואל תהססו לרגע לפנות למוכר או ליבואן לטיפול או החלפה אם דבר מסויים מעורר חשד, אל תאמינו לכל מה שהמוכר אומר בחנות והעיקר דעו-בקניית מוצר מחודש צריך הרבה הרבה מזל.

קישורים מומלצים
למידע רשמי-צו מוצר "מחודש" ממשרד התעשיה המסחר והתעסוקה על תקנון המוצר המחודש
לחצו כאן.

הסבר חוק הגנת הצרכן בנוסח המקורי-
לחצו כאן.

אין תגובות: