מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום חמישי, 25 בספטמבר 2008

שנה שביעית לאסון התאומים

איור:ויקיפדיה
אסון התאומים שכמעט רובנו כבר שכחנו ב- 11.9.01 מבצבץ בו לפתע וכבר הגיע לשנה ה- 7.
ארצות הברית שבאותה עת נכנסה למועקה קשה שפקדה אותה שנים רבות, זהו פצע שאינו מגליד במיוחד עבור אלו שמשפחתם נחרבה באסון זה.

למי ששכח ריענון זיכרון קצר לזכר היום החשוב הזה לא יזיק
ארגון מתקפת אל קעדה תכננה וניהלה פיגוע המוני שכזה, 19 מחבלים חברי הארגון תיככנו בקפידות כל דבר ודבר, השתתלטו על מטוס, ריתקו את כל מערכות האיתור כדי שלא יגלו אותם ועכשיו בהרחבה

בתאריך 11 בספטמבר 2001 שעה 8:45 לפי שעון ניו יורק מטוס אמריקן איירליינס התנגש בעוצמה רבה שזעזעה את כל מנהטן במגדל התאומים הצפוני.
חשבנו שזה מספיק ודיי אך לאל קעדה זה לא הספיק ובשעה 9:45 התנגש במגדל הדרומי מטוס מאותה חברה גם במגדל הדרומי ומאותה עת נחרבו המגדלים בעיקר בשל השריפה שהשתוללה במקום והתמוטטו כמו מגדל לגו שלא יכל לעמוד על תילו.
קריסת המגדלים פגעה גם בבניינים העומדים לצידם של התאומים וכולם פונו(לפחות אלו שהצליחו לשרוד) אך לצערנו כ- 3000 איש נספו וביניהם 5 ישראלים.
אלפים נוספים נפצעו, משפחות התפרקו,והפצע עדיין נשאר פתוח.

פעולות הנקמה שהחזירה ארצות הברית לאסון זה היו פלישה וכיבוש לשטח אפגניסטן, כיבוש עיראק והפלת המשטר של סדאם חוסיין, אך אוסמה בן לאדן ראש הכנופיה עדיין לא נתפס.

ארועי 11 בספטמבר פגעו קשות בכלכלת ארצות הברית, החרפת תנאי האבטחה, והגדלת תקציבי הביטחון.
נורא קשה לגלות שגם למעצמה הגדולה והחשובה בעולם זה קורה אך אין מה לעשות גם לטובים מבינינו הכל יכול לקרות, מה שבטוח זה שהפיקו לקחים, וארה"ב פועלת ותפעל בחומרה בכל אירגוני הטרור בעולם כולו.

להרחבה בנושא מצורף
קישור לאנציקלופדיה של YNET

כולנו אבלים איתכם ומשתתפים בצערם של המשפחות האבלות.
לצפייה באסון התאומים בשידור חי לחצ/י כאן

אין תגובות: