מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום חמישי, 25 בספטמבר 2008

לאוס (Laos)-שקט,שלווה,ונוף עוצר נשימה

לאחר הטיול בוייאטנם נסעתי ללאוס באוטובוס מגבול ויאטנם עד לעיר הבירה ויינטיאן (Vientiane), לא קל לנסוע באוטובוסים בלאוס ובמזרח בכלל, משך הנסיעה 24 שעות בכבישים לא חלקים בכלל אך הנוף באמת שווה, הכל ירוק ופורח.

משך שהותי בלאוס היתה שבועיים וזה מספיק ואפילו קצת יותר מדי אבל למי שיש זמן שבועיים זה בסדר גמור, אין הרבה מה לראות אבל מה שרואים באמת מהמם ואין את זה בשום מקום אחר.

לאוס היא מקום עם נוף בתולי, היא מוצפת בהרים ונהרות ואורח החיים בה מסורתי ומתנהל בבידוד מוחלט מהעולם, כלומר שקט ורוגע, היא איננה צפופה,וכמובן זולה, ומי שרוצה להרגע ומחפש שקט נפשי זהו המקום המתאים לו ביותר.

מסלול הטיול בלאוס הוא מאוד פשוט, התחלתי מהעיר ויינטיאן (Vientiane) שאין כל כך הרבה מה לעשות בה חוץ מלראות את השוק, ואת פארק הבודהה המומלץ.

לאחר מכן בנסיעה צפונה התקדמתי לעיר ואנג ויאנג (Vang Vieng), זוהי עיירה שקטה וקטנה מאוד, הכי מומלצת בלאוס,המקומיים בעלי המסעדות אהבו להקרין את הסדרה "חברים" ועוד כל מני סרטים אחרים, האטרקציות במקום מעניינות מאוד החל משייט באבובים לאורך נהר הפרוס לאורכה של העיר וכולל בתוכו אגמים יפים באזור, מערות נטיפים,אבובים במערות, וסטלבט אין סופי.

סיימנו עם ואנג ויאנג, בדרכי לעיר האחרונה לואנג פאבאנג (Luang Prabang), האטרקציה היפה והידועה ביותר היא טיול המפלים, מתארגנים בקבוצה ולוקחים טוק טוק עד לאזור המפלים וכך יוצא יותר זול להגיע לשם.
אפשר להתארגן בקלות הודות לבית חב"ד המצויין שיש שם. מומלץ לא לפספס אותו למי שעובר באזור.ישנו גם באולינג למי שיש לו זמן ורוצה לבלות קצת בלילה.
מומלץ גם לעשות סיבוב בשוק הלילה המתקיים יום ביומו בלואנג פאבנג, כמו כן אפשר גם לעשות סיור טיול יום מסביב לכפרים הנמצאים באזור וכך לראות את אורח החיים המאופיין של המקומיים.

בעיקרון אלו היעדים הכי פופולאריים שיש בלאוס אבל ישנם כאלו הנוסעים דרומה לעבר 4000 האיים.לא שמעתי שיש שם הרבה מה לעשות.
צפונה מלואנג פאבנג נמצאת העיר מואנג נוי שאליה ניתן להגיע בשייט שאורך כשעה וחצי מלואנג פאבנג, באזור אפשר לעשות טראקים שונים וכמובן סטאלבט כמו שלאוס יודעת לתת.

מלואנג פאבנג יצאנו לתאילנד בשייט בנהר באמצעות סירה איטית שערכה כמה ימים, השייט קצת קשה אבל אין מה לעשות,האפשרות השנייה היתה לחזור באוטובוס לויינטיאן (נסיעה של הרבה שעות) ומשם בטיסה לתאילנד שזה יותר יקר.
ישנם עוד אפשרויות נוספות כמו טיסה מלואנג פאבנג לצ`אנג מאי שעלותה יקרה יותר משייט אך חוסך זמן.

סה"כ לאוס היא מדינה שכיף לטייל בה, המקומיים נחמדים, יש לה את הבירה המקומית המפורסמת שהיא מייצרת-בירה לאוס (BEER LAO), בירה טעימה, מומלץ לטעום.

צירפתי תמונות לכל היעדים והאטרקצית שהזכרתי.צפייה מהנה.
לצפייה בתמונות לחצו כאן


לאוס

אין תגובות: