מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום חמישי, 25 בספטמבר 2008

ויאטנם (VIETNAM)-טראסות אורז בשלל עיצובים

חלקנו ששומעים על הארץ הזאת נוצרת בהם תחושה של זכרונות ממלחמת ויאטנאם עם הג`ונגלים והיערות המפחידים כי למעשה הפרסום היחידי נוצר ממלחמה זו אז זה ממש ממש לא כך!

ויאטנם היא ארץ שלווה, מדינת עולם שלישי ענייה אבל יש המון מה לראות בה, הנופים עוצרי נשימה ומרהיבים, טראסות אורז בכל מקום כי מקור הפרנסה העיקרי בה הוא מחקלאות בעיקר.

לאחר טיולי באוסטרליה טסתי לבנגקוק, שם למי שעדיין לא עשה ויזה לוייאטנם יכול לעשות גם שם אך מומלץ לסדר את זה כבר מהארץ כי ללא ויזה מראש לא תיכנסו, אחרי בנגקוק טיסה להאנוי-ארץ הקודם של ויאטנם,מלאה בקטנועים מכל הסוגים וצפופה מאוד כצפוי במזרח בכלל.
מהעיר האנוי אפשר לקחת טיולי יום וגם טיולים לכמה ימים מסוכנויות רבות בעיר אז זהירות!לא כל סוכנות היא אמינה, רצוי לקחת טיולים רק ממקומות אמינים ששמעתם עליהם ולא מבתי מלון כי הטיול לפעמים לא יוצא לפועל ואין עם מי להתווכח. מומלץ מאוד לקנות חבילות טיולים אצל דימה-סוכן ישראלי בהנוי אמין עם מחירים ממש טובים שאצלו סגרתי את כל הטיולים, יש לו חברה מצליחה ושווה לסגור שם הכל, שם החברה שלו היא
APT TRAVEL ויש בה את כל סוגי הטיולים באזור שרק תרצו.

מהאנוי התחלנו בטיול יום לפגודת הבשמים (Perfume Pagoda) משם חזרנו חזרה להנוי ויצאנו אל אוהלו טם קוק (Hoa Lu - Tam Coc ( Halong bay on land ) מומלץ מאוד הכולל גם שייט במערות.
מהנוי שוב יצאנו אל סאפא (Sapa) מדהימה ביופיה, האנשים לבושים בצבעוניות ושם היינו בשוק יום ראשון המציע שלל פריטים בעבודות יד למכירה במחירים מצחיקים, ומשם אל יומיים בטראק הכפרים שלא מומלץ לפספס אותו והוא כולל לינה אותנטית בכפר וחזרה להנוי ברכבת לילה.
אחרי סאפא יצאנו ל-3 ימים אל האלונג ביי (HaLong bay )- שייט בספינה מרהיבה מעץ הכולל גם מערות נטיפים.

מי שיורד דרומה להנוי מומלץ לקנות כרטיס אוטובוס לכל הערים דרומה בחבילה אחת.

אחרי האנוי נסענו באוטובוס לילה להואה (Hue) ומשם להויאן (Hoyan) שבה ישנו חוף יפה להרגע ולנוח ואפשר להשכיר גם אופניים.
מהויאן נסענו לנה טראנג (Nah Trang) גם שם חוף ים, ומעיינות חמים עם ג`קוזי בוץ.
מנה טראנג נסיעה לדאלט (Dalat) בדאלת הרים גבוהים, נהרות, מפלים ויערות בהם אפשר לעשות טרקים של יום עד 4 ימים.אומרים שהיא מצויינת לירח דבש אבל לא ראיתי משהו מיוחד לכן לא מומלץ לירח דבש.מה שמומלץ להיות שם זה מפל הפיל, כפר התרנגולת,שוק בעיר, הבודהה הצוחק, כפר המשי,
והבית המשוגע ( Crazy house).

לאחר דלאט נסענו למוינה (Muine), עיר מקסימה עם דיונות חול וזריחה יפה שמומלץ לעשות טיול יום השכם בבוקר לראות את הזריחה עם דיונות החול.
לאחר מוינה לסייגון (Saigon) המכונה הו צ`י מין סיטי ששם מומלץ לקחת טיול יום לנהר דלתת המקונג ושייט בין הכפרים באזור הנהר המייצרים סוכריות טופי טבעי מקוקוס.ישנו גם פארק מים נחמד בסייגון למי שיש זמן מומלץ לבקר בו.

לסיכום-ויאטנם היא ארץ יפה,יש הרבה איפה לטייל, היזהרו מהמקומיים ואל תאמינו לכל מילה שהם אומרים כי יש כאלו שהם לא ממש סימפטיים ושמרו על חפציכם.

מצורפות המון תמונות לכל המקומות שהזכרתי...צפייה מהנה.