מבצע שאסור לפספס

ברוכים הבאים לבלוג של אסף בן הרוש. בלוג זה הוא בלוג כללי,אפרט כאן את הנושאים החשובים בעיני,ואציג מידע רחב בנושאים שונים ומשונים, כל הנושאים מפורטים ברשימת הארכיון בצידו הימני של הבלוג .מקומכם הוא לקרוא וכמובן להגיב...צפייה מהנה :)

יום חמישי, 25 בספטמבר 2008

מעבד 6 ליבות חדש לאינטל - Xeon 7400

אחרי שנהנינו ממעבדי כפולי הליבות - Core 2 Duo והתפארנו ממעבדי המרובעי ליבה Core 2 Quad אינטל לא מסתפקת, היא רוצה חדשנות ועוצמת עיבוד יותר טובה, היא מציגה לנו את הדבר החם הבא בשוק המעבדים היכולים להגיע לעד שישה ליבות, הכניסו לזיכרון שלכם את Xeon מסדרת 7400, אלו סדרת המעבדים החדשה והעוצמתית של אינטל שבתוכה נכלל גם המעבד החדש הקרוי גם ליבת דנינגטון (Dunnington).

המעבד החדש מיועד בעיקר לשרתים המריצים מידע רב ותחנות עבודה המשמשות להפעלת מספר רב של שרתים במקביל, הוא מורכב משלושת ליבות המעבדים הפופולאריים היום בשוק המעבדים - Core 2 Duo, או בשמם האחר Penryn בטכנולוגיה של 45 ננו מטר.



מעבד ה-Dunnington העוצמתי אומנם שישה ליבות אבל באינטל חשבו על הכל והתחשבו גם בצריכת החשמל של מעבד זה היכולה להגיע במקסימום עד 130 וואט.


ליבות הדנינגטון יכללו גם זיכרון מטמון מרמה שלישית בגודל של עד 16 מגה-בייט, ויתאימו למעבדי התושבת של ליבות ה- טיגרטון, כמו כן ליבות הדנינגטון נבנו על פיסת סיליקון אחת שלא בדומה למעבדים הקודמים מה שמשתמע מהדבר שניהול זיכרון המטמון הוא יעיל ואיכותי יותר המשפר את ביצועי המעבד.


סה"כ בסדרת ה- Xeon 7400 החדשה ישנם 7 סוגים של מעבדים חדשים מתוכם X7460 , E7450 ,L7455 כאשר כל אחד מהם בעוצמות שונות של תדרים וזיכרון מטמון שונים הנעים במחירים לא שווים לכל כיס העומדים החל מ- 856 דולר ועד 2729 דולר.
מתוך סדרת מעבדים אלו נכללים גם מעבדים בצריכת חשמל נמוכה העומדת על כ- 60 וואט בלבד.

באינטל טוענים שמעבדים אלו מכילים שיפורים משמעותיים ב- 50% ממעבדיה הקודמים.

עדיין שוק המעבדים הביתי לא התרגל למעבדי ה- 4 ליבות וכבר אינטל חושפת 6 ליבות עוצמתיות שלא הכרנו אבל מסתמן כרגע שאינטל שמה דגש בעיקר לפיתוח שוק השרתים בעיניין המעבדים החדשים, ולצרכן הביתי שרוצה גם? כנראה בהמשך....

לאחר השקתו של מעבד זה, חכו, תחזיקו חזק, אינטל לא נחה לרגע ורוצה תחרות אמיתית נגד AMD, בהמשך השנה היא מתכוונת לחשוף גם את מעבדי ה- 8 ליבות הנקרא Nehalem או Intel Core i7 המציגה דור חדש ושונה משמעותית ממעבדי אינטל הקודמים.

כל מה שנותר הוא לחכות ולראות האם מעבדים אלו יוכיחו את ביצועם מעשית מעבר לנתונים בנייר ויביאו לתחרות מהדור החדש היביא אלינו טכנולוגיה בריאה ועוצרת נשימה עם מחירים שווים לכל נפש כמו שאינטל ידעה ויודעת לעשות.

אין תגובות: